• چهارشنبه ٢١ خرداد ١٣٩٩-١٢:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٧٣
امانی مطرح کرد

دولت زیان‌های مالی شهرداری را جبران کند

عضو شورای شهر تهران: دولت باید زیان‌های مالی شهرداری به علت توقف برخی طرح‌ها در پی شیوع بیماری کرونا را جبران کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: طرح ترافیک تقریباً از نیمه‌های فروردین اجرایی نشد، زیرا حمل و نقل عمومی با ضریب ۲۶ و نیم، متهم اصلی شیوع ویروس کرونا بود و از آنجائیکه حفظ سلامت شهروندان اولویت است در زمان اوج شیوع بیماری کرونا طرح ترافیک لغو شد.

وی گفت: شهرداری یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کروناست و مصوبات این ستاد را در مدیریت شهری اجرایی می‌کند. طرح ترافیک با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک انجام می‌شود و اجرای طرح از ۱۷ خرداد انجام و اطلاع رسانی شد.
امانی افزود: از آنجائیکه دولت مجوز از سرگیری همه فعالیت‌ها را به تدریج صادر می‌کند فرآیند کاری و زندگی به قبل از شیوع بیماری کرونا بر می‌گردد. در این رابطه آگاهی رسانی خوبی انجام نشد، زیرا اوایل مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفتند، اما اکنون تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ حتی قبل از اجرایی شدن طرح ترافیک بیشتر شد و این اتفاق بواسطه سفر‌هایی است که در تعطیلات اخیر رخ داد.
وی گفت: این سفر‌ها یکی از دلایل افزایش شیوع ویروس کروناست و متاسفانه زنجیره شیوع شکسته نشد. در حال حاضر نمی‌توان اجرای طرح ترافیک را دلیلی برای کاهش و یا افزایش شیوع بیماری کرونا دانست. در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی اصرار به استفاده از ماسک دارد، ولی در حمل و نقل عمومی (تاکسی و یا اتوبوس) همه از ماسک استفاده نمی‌کنند.
امانی افزود: شورا و شهرداری با توجه به سلامت مردم از درآمدزایی در بسیاری از بخش‌ها از جمله طرح ترافیک صرف نظر کرد. در حال حاضر با توجه به اعتباری که برای مبارزه با کووید ۱۹ در نظر گرفته شده، دولت باید بخشی از درآمد‌های شهرداری که دچار آسیب جدی شده است را جبران و به مدیریت شهری کمک کند.
وی گفت: دولت مسئول اداره جامعه است و باید زیان‌هایی که از اجرا نشدن بسیاری از طرح‌ها مثل طرح ترافیک که بخشی از درآمد شهرداری است را تامین کند.
عضو شورا ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر توسعه نیافته و از سال ۹۶ که در شورا حضور داریم در بحث توسعه ناوگان اتوبوس رانی تا به حال یک اتوبوس به خط اتوبوسرانی اضافه نشده است.
خانم امانی اضافه کرد: امسال به گفته رئیس جمهور قرار بود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری و تا آخر اردیبهشت ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: درباره توسعه مترو هم شهرداری هر آنچه که در توان داشته انجام داده است و با بدهی‌های انباشته و مشکلات به ارث رسیده نسبت به گسترش ایمن و توسعه خطوط مترو اقدام کند.
وی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: شهرداری در این خصوص اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داد که رضایت شهروندان را به دنبال داشت. در این خصوص ستاد ملی مبارزه با کرونا عملکرد مدیریت شهری را بسیار خوب دانست.
امانی افزود: اتوبوس‌ها و مترو روزانه بخوبی ضدعفونی و نظافت می‌شود. ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی در ابتدا و انتهای خط انجام می‌شود. ضدعفونی اتوبوس یک مرحله بیشتر از واگن‌های مترو صورت می‌گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: