• سه شنبه ١٣ خرداد ١٣٩٩-٢٢:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٢١
مجید فراهانی مطرح کرد:

انجام پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی تکراری ممنوع! /لزوم انجام پروژه پژوهشی با هماهنگی مرکز مطالعات

دومین گردهمایی آشنایی ذیحسابان شهرداری تهران با حضور مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر و محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و ۶۹ نفر از ذیحسابان سازمان ها، مناطق ۲۲ گانه، شرکت‌ها و معاونت‌های مدیریت شهری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دومین گردهمایی آشنایی ذیحسابان شهرداری تهران که با حضور محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و ۶۹ نفر از ذیحسابان سازمان ها، مناطق ۲۲ گانه، شرکت‌ها و معاونت‌های مدیریت شهری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ذیحسابان در شرایط سخت مالی وظیفه سنگین نظارت بر چگونگی هزینه کرد بودجه شهرداری تهران را برعهده دارند.

 

او با اشاره به تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران افزود: در این بند از قانون بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران تاکید شده است تمامی پژوهش‌هایی که در شهرداری تهران انجام می‌شود، با هماهنگی بیشتری با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اجرایی شود.

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجربه انجام پروژه‌های پژوهشی در شهرداری تهران در سال‌های گذشته بیان کرد: یکی از مشکلات تاریخی شهرداری تهران در سال‌های گذشته تعریف پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی تکراری و یا با کیفیت بسیار پایین در سطح مناطق، سازمان ها، شرکت و معاونت‌ها بود.

 

فراهانی با بیان اینکه در گذشته ساده‌ترین راه برای هزینه کرد بودجه شهرداری تهران انجام پروژه‌های مطالعاتی بود، یادآور شد: به همین دلیل ما شاهد هزینه کرد بودجه برای انجام مطالعات با کیفیت پایین در مجموعه شهرداری تهران بودیم که هیچ گونه بازخورد و عملکردی در شهرداری تهران نداشت.

 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: بر همین اساس با هدف انجام هماهنگی کلان در این حوزه چند اقدام بسیار تاثیرگذار با همکاری شورای شهر تهران انجام شد که نخستین اقدام راه اندازی سامانه پژوهش یار بود که سال گذشته به بهره برداری رسید. بر این اساس تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها و مناطق موظف شدند کلیه اقدامات مطالعاتی خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

 

او با اشاره به اینکه شورای شهر در تبصره ۲۶ قانون بودجه این تاکید را داشت که هیچ گونه مطالعاتی در شهرداری تهران نمی‌تواند انجام شود مگر اینکه از قبل مراحل تصویب آن را در مرکز مطالعات ازطریق ثبت در سامانه پژوهش‌ یار گذرانده باشد، گفت: درخواست من از ذیحسابان این است اگر پژوهشی قرار است انجام شود بر اساس تبصره ۲۶ قانون بودجه عمل کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: