• سه شنبه ١٣ خرداد ١٣٩٩-١١:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٠٤
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر خبر داد

افزایش ۵ برابری بودجه منطقه ۱۳ شهرداری تهران در شورای پنجم

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، ضمن بیان این مطلب که انتقال پادگان ها به توسعه فضای سبز محلات می انجامد، از افزایش 5 برابری بودجه منطقه 13 شهرداری تهران در شورای پنجم خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورا، پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۳ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران، گفت: بودجه منطقه ۱۳ در سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیارد تومان بوده است. اما در راستای عدالت منطقه ای و به دلیل محرومیت این منطقه، ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بودجه منطقه به ۴۰۸ میلیارد تومان رسیده است که نشان می دهد رویکرد شورای پنجم در راستای عدالت منطقه ای است.

فراهانی با بیان اینکه دو مسئله مهم در منطقه ۱۳ وجود دارد که باید به آن اهمیت داد، بیان کرد: بحث فضای سبز و بافت قدیمی و فرسوده منطقه از چالش ها است که برای حل آن سه پروژه مدیریت بحران در منطقه وجود دارد که متاسفانه پیشرفت خوبی نداشته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت تاب آوری تهران اظهار داشت : تاب آوری تهران باید جدی گرفته شود. به همین دلیل توجه به احداث سوله مدیریت بحران در محله شورا و صفا، و ساخت و تجهیز اسکان موقت شهروندان در پارک جنگلی سرخه حصار می تواند کمک کننده باشد. اما تاکنون پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز گفت: منطقه ۱۳ جزو محلات قدیمی است و باید برای در اختیار قرار دادن فضاهای نظامی به مردم اقدام شود.

فراهانی با بیان اینکه لازم است اقداماتی مشابه تملک پادگان ۰۶ در این منطقه برای توسعه فضای سبز انجام شود، افزود: تمرکز بر انتقال پادگان ها می تواند به توسعه فضای سبز منجر شود. وجود پوشش در مسیل جاجرود نیز می تواند به توسعه فضای سبز بیانجامد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان با اشاره به ابر چالش های منطقه ۱۳ به کمبود فضای سبز، نبود سرانه ورزشی و رفاهی در اکثر محلات، عدم وجود پوشش بر روی مسیل جاجرود، ترافیک، وجود محله های بن بست ، خرید پادگان صاسد جهت ایجاد فضای سبز و سایر سرانه ها اشاره کرد.

2-217

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: