• يکشنبه ١١ خرداد ١٣٩٩-١٤:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٨٣
مجید فراهانی در جلسه با اعضای ستاد شورایاری و رابطین مناطق 22 گانه بررسی کردند

نقش و جایگاه شورایاران در پروژه‌های کوچک ‌مقیاس محلی

رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورایاران فرصت و نعمت مطلوبی برای شهرداری‌ها هستند. بدون اینکه شهرداری تهران هزینه‌ای به کارشناسان بپردازند، اولویت‌های محلات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته، شهرداری‌ها مشاورانی را با پرداخت هزینه مالی در اختیار می‌گیرند، تا آن مشاوران اشکالات آن‌ها را یافته و درصدد نقد آن‌ها برآیند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در جلسه آنلاین که  با حضور اعضای ستاد شورایاری و رابطین مناطق 22 گانه برگزار شد،  نقش و جایگاه شورایاران در پروژه‌های کوچک‌مقیاس محلی را مورد بررسی قرار دادند. 

مجید فراهانی، رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران درجلسه با رابطین مناطق 22 گانه، گفت: از تلاش و پیگیری شورایاران در اجرای دقیق پروژه‌های کوچک‌مقیاس محله محور تشکر و قدردانی می‌کنم. هرچند در مسیر فعالیت شورایاران موانعی وجود دارد. اما باید تلاش کرد تا شورایاری در جایگاه خود قرار گیرد.

 فراهانی افزود: شورایاران  فرصت و نعمت مطلوبی برای شهرداری‌ها هستند. بدون اینکه شهرداری تهران هزینه‌ای به کارشناسان بپردازند. اولویت‌های محلات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.  این در حالی است که در کشورهای پیشرفته شهرداری‌ها مشاورانی را با پرداخت هزینه مالی در اختیار می‌گیرند، تا آن مشاوران اشکالات آن‌ها را یافته، و درصدد نقد آن‌ها برآیند، تا شرایط بهتری در اجرای پروژه‌های شهری به وجود آید. اما شورایاران بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای پیگیر این مورد هستند. و کم‌لطفی است اگر قدر این نعمت شناخته نشود.

 عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر جلسه‌ای در شهرداری مناطق به ‌منظور برنامه‌ریزی برای توسعه مناطق و محلات تشکیل می‌شود، باید نماینده‌ای از شورایاران در این جلسات حضور مستمر داشته باشند. و حتی جلسات معاونین شهرداری مناطق باید با حضور نمایندگان شورایاری‌ها برقرار گردد. همچنین اعضای ستاد شورایاری درصدد هستند، وظایف شورایاران طی بخش‌نامه‌ای به شهرداری مناطق ابلاغ شود، تا از ظرفیت شورایاران استفاده بیشتری صورت گیرد.

فراهانی افزود: از این‌رو خواستار جلساتی از سوی اعضای ستاد شورایاری‌ها با شهرداران مناطق و با حضور رابطین شورایار هستیم، تا مدیران شهری در مناطق مختلف در جریان نوع فعالیتی که شورایاران باید انجام دهند، قرار گیرند. و شهرداران اطلاع یابند که لازمه دریافت بودجه برای اجرای پروژه‌های کوچک ‌مقیاس محلی دریافت امضا شورایاران در زیر صورت ‌جلسه پروژه‌ها است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: