• جمعه ٢ خرداد ١٣٩٩-١٢:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٢٥
الهام فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم:

دو گرمخانه جنرال در مناطق ۴ و ۱۶ جانمایی شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از جانمایی دو گرمخانه جنرال در مناطق ۴ و ۱۶ خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال، این ۲ گرمخانه ساخته شود و در ادامه، نسبت به ساخت سه گرمخانه دیگر که مخصوص مردان است، اقدام شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره ضرورت احداث 5 گرمخانه فرامنطقه‌ای، اظهار کرد: شهرداری تهران از سال 1385 دو مددسرای فرامنطقه‌ای خاوران و بهمن را در حوالی مناطق 15 و 16 راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: این دو مددسرا مجموعاً با ظرفیت بیش از 550 نفر از ابتدای تأسیس با رعایت ملاحظات محله‌ای و حفظ فاصله مورد انتظار شهروندان از فضاهای مسکونی محلهای، همه تلاش خود را برای رعایت استانداردهای جهانی و ضوابط بهداشتی، زیست محیطی، روان شناختی و جامعه شناختی به‌عمل آوردند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در پی موفقیت این گرمخانه‌ها به تدریج گرمخانه‌های منطقه‌ای نیز بخشی از حجم اسکان و حمایت از بی سرپناهان را بر عهده گرفتند اما گرمخانه خاوران همچنان به عنوان یک گرمخانه استاندارد فرامنطقه‌ای خدمات خود را تاکنون ادامه داده است. با این وجود ضرورت احداث گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای استاندارد همچنان وجود دارد.

وی افزود: جانمایی مناسب و رعایت فاصله از فضاهای مسکونی به منظور کاهش نگرانی‌های شهروندان از تردد آسیب دیدگان اجتماعی در محلات، معماری متناسب با کاربری‌های حمایتی و ایجاد فضاها و ابنیه متناسب با نیازهای یک گرمخانه استاندارد، تجهیز مناسب این فضاها متناسب با آخرین ضوابط و استانداردها، نظارت متمرکز شهرداری تهران و غیره از جمله دلایل ایجاد این گرمخانه‌ها است.

فخاری گفت: به همین دلیل شورای اسلامی شهر تهران در برنامه سوم توسعه شهر تهران (1398 تا 1402) و بودجه‌های سنواتی ایجاد 5 گرمخانه فرامنطقه‌ای را به تصویب رسانده است که باید در پهنه‌های شرق، غرب، شمال، جنوب شهر ایجاد شوند، مواردی از قبیل وسعت 2000 تا 5000 متر مربع مساحت زمین و تهیه پیوست‌های زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و غیره از جمله شرایط جانمایی این گرمخانه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با تلاش و پیگیری کمیته اجتماعی و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، شهرداری تهران جانمایی و امکان سنجی دو گرمخانه استاندارد فرامنطقه‌ای هم برای مردان و هم زنان در محدوده مناطق 4 و 16 را پیش برده است. امیدواریم تا پایان سال، این 2 گرمخانه ساخته شود و بعد از آن در سال‌های بعد برنامه سوم، نسبت به ساخت سه گرمخانه دیگر که مخصوص مردان است، اقدام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارکرد گرمخانه منطقه‌ای و محلی با کارکرد گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای متفاوت است. البته تجهیز و راه‌اندازی گرمخانه‌هایی بر پایه دستورنامه‌های روشن کمک می‌کند فضاهای موقت که با تغییر کاربری برای شرایط ویژه به کار برده می‌شدند، از وضعیت گرمخانه خارج شوند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: