• چهارشنبه ٣١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٥:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨١٦
واکنش محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران به احضار محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با «شهروند»:

دلیل احضار مربوط به آمار مرگ‌ومیر کروناست/ شورا به وظیفه پرسشگری‌اش ادامه خواهد داد

سید محمود میر لوحی در واکنش به احضار محمدجواد حق‌شناس گفت: متأسفانه به نظر می‌آید بخش‌هایی از دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها به اصل ١٠١ قانون اساسی توجهی ندارند. اصلی که می‌گوید استانداران، فرمانداران و مقامات کشور موظف به اجرای وظایف شورا هستند و گویا کسی بنای اعتنا به این اصل ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران و به نقل از روزنامه شهروند جدل بر سر ارایه آمار مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا در تهران از اواخر فروردین‌ماه آغاز شد و برخی از اعضای شورا از وزارت بهداشت خواستند آمار دقیقی از استان تهران ارایه دهد تا شاید بتوانند جلوی ابتلا و مرگ‌ومیر گسترده را بگیرند. واکنش‌ به این درخواست‌ها هم زیاد بود تا جایی که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آن گفت: «ما مسئول این نیستیم که آمارها را به کسی اثبات کنیم.» صحبت‌های او عاملی بود تا محسن ‌هاشمی، رئیس شورای شهر بگوید آنها به آمارهای بهشت‌ زهرا(س) دسترسی دارند و این آمارها با آمارهای وزارت بهداشت متفاوت است. کش و قوس ارایه آمار در یک ماه گذشته ادامه داشت و در نهایت روز گذشته خبر احضار محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر تهران که ازجمله منتقدان آمار ارایه‌شده وزارت بهداشت بود، مطرح شود.

محمود میرلوحی درباره احضار او به «شهروند» می‌گوید هنوز وکیل آقای حق‌شناس اعلام نکرده این موضوع به دلیل نقدهای او به این ماجراست یا نه، اما آن‌طور که از قراین پیداست، دلیل همین مورد بوده است: «متأسفانه به نظر می‌آید بخش‌هایی از دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها به اصل ١٠١ قانون اساسی توجهی ندارند. اصلی که می‌گوید استانداران، فرمانداران و مقامات کشور موظف به اجرای وظایف شورا هستند و گویا کسی بنای اعتنا به این اصل ندارد. در این مدت جایگاه شوراها بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته و این نکته بسیار نگران‌کننده‌ای است.» به گفته او، احضارهایی از این دست زیاد بوده است و در موارد مختلف اعضای شورا شاهد بوده‌اند که قوه قضائیه و دستگاه‌های دولتی به جایگاه شوراها بی‌احترامی‌ کرده‌اند که باید این رویه تغییر کند: «ممکن است این اتفاق برای سایر دوستان هم بیفتد و این، اتفاق نادرستی است. رأی‌دهندگان از ما مطالبه می‌کنند و ما نمی‌توانیم در مقابل مردم ساکت باشیم. ما باید مطالبه‌گری کنیم و هشدار دهیم و این ازجمله وظایف ماست. این موارد باعث نمی‌شود شورا از وظیفه پرسشگری‌اش کوتاه بیاید و پرسشگری در این مورد و سایر موارد ادامه خواهد داشت.» میرلوحی معتقد است حق‌شناس در این مدت درصدد زیر سوال بردن خدمات ارایه شده نبوده و این درحالی است که بسیاری از خدمات شهرداری و شورای شهر در مقابله با کرونا نادیده گرفته شده، اما برای پرسشگری و مطالبه‌گری اعضا احضار صورت می‌گیرد: «مردم محرمند و باید بدانند. از سوی دیگر، شورای شهر تهران هم در خط مقدم مقابله با کرونا و در کنار وزارت بهداشت قرار دارد و کسی قصد ثابت کردن خلاف این مورد و زحمت‌های کشیده شده را در این حوزه ندارد.» او امیدوار است هرچه زودتر این سوءتفاهم‌ها حل شود و مقام شورا و اعضای شورا و مطالبه‌گریشان جدی گرفته شود.

علاوه بر میرلوحی، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم نسبت به احضار حق‌شناس در جلسه علنی روز گذشته واکنش نشان داد و در نطق پیش از دستور خود خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: «جناب آقای رئیس‌جمهوری، شما عهد و قسم یاد کردید که پاسدار قانون اساسی و حقوق مردم باشید و ما اعضای شورا نیز قسم یاد کردیم که وظایف نمایندگی مردم را ایفا کنیم. لذا چگونه است که برادرمان آقای دکتر محمدجواد حق‌شناس صرفا به دلیل ایفای وظایف نمایندگی مردم با طعنه و توبیخ و احضار روبه‌رو شده است.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: