• سه شنبه ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٩-١٦:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨١٠
در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران، در بررسی پرونده باغات مطرح شد

از املاک موات تا شناسنامه کاربری قدیم املاک

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پانزدهمین جلسه به بررسی 10 پرونده پلاک های ثبتی مربوط به باغ یا غیر باغ بودن برخی املاک در شهر تهران پرداختند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، اولین پرونده مربوط به زمینی در محدوده خیابان هروی بود که محمد سالاری با تشریح جزئیات این پلاک ثبتی گفت:مساحت این پرونده 984متر مربع با کاربری قدیم فضای سبز که کمیسیون ماده هفت آن را  باغ اعلام کرده، و کمیسیون ماده 12 نیز رای به باغ بودن آن داده است، و نظر کمیسیون شهرسازی نیز مبنی بر باغ بودن آن است.

 این پرونده به رای گذاشته شد و اعضای شورا به آن رای مثبت دادند.

پرونده دیگری که مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت، مربوط به بررسی زمینی با مساحت حاصل 700 متر مربع در محدوده شهر آرا با کاربری مسکونی، وضع موجود پنج اصله درخت در آن وجود دارد و نظر کمیسیون معماری و شهر سازی بر باغ نبودن آن است. حسن رسولی در مخالفت با این پرونده گفت: این سوال مطرح است که این پلاک دارای گواهی عمران است، و معنا و مفهوم آن این است؛ املاکی که دارای این گواهی هستند، دایر هستند و در سند نیز عنوان باغچه آمده است. چطور کمیسیون به غیر باغ بودن رای داده است؟

نوری در ادامه بررسی تذکر داد، که در این پرونده از ماده 5 مبنی بر تشخیص اعضای شورا به باغ بودن یا نبودن استفاده شود. اعضای شورا با 10رای موافق از 14 نفر عضو حاضر در جلسه، نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن تایید شد.

در ادامه پرونده دیگری مربوط به زمینی با مساحت 1927 متر در محدوده میدان هروی، خیابان وفامنش بود که محمد سالاری در توضیح آن گفت: نظرکمیسیون ماده 12 دایر بر باغ بودن آن است. و چون املاک مجاور آن، باغ تشخیص داده شده است، شهرسازی نیز نظرش بر باغ بودن ملک مذکور است. این پرونده به رای گذاشته شد و اعضا به نظر کمیسیون رای مثبت دادند.

ملک دیگری که مورد بررسی قرار گرفت مربوط به زمینی در خیابان ولیعصر،خیابان جامی، با مساحت 1802متر مربع با کاربری قدیم آموزشی بود که کمیسیون ماده 7 آن را باغ اعلام کرده، و دارای سطح اشغال ساختمانی 39 درصد است. نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن آن است. در ادامه نوری در مخالفت با آن عنوان کرد، وقتی در سند باغچه قید می­شود، باغچه به جایی اطلاق می­شود که سطح پوشش آن باغ است و رای باغ باید داده شود که در نهایت  نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن به رای گذاشته شد و با رای مثبت اعضا همراه بود.

در ادامه جلسه، زمینی در خیابان نیاوران، واقع در محدوده مقدسی به مساحت4450متر مربع با کاربری مسکونی، زیر پهنه طرح تفضیلیR122  که کمیسیون ماده هفت آن را باغ اعلام کرده است. زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست در ادامه با عنوان اینکه، این ملک معروف به باغ پیاله است، و در قدیم دو قنات در آن وجود داشته ، گفت، این خود شاهدی بر باغ بودن آن است. اعضای شورای شهر با هشت رای موافق و چهار رای مخالف نظر کمیسیون را مورد تایید قرار دادند.

پرونده دیگرکه مورد بررسی قرار گرفت زمینی به مساحت2110متر در خیابان ولنجک، با کاربری قدیم کمربند سبز شهری ، که به علت موات بودن در گذشته به دولت واگذار شده بود. ولی در رای تجدید نظر به مالک اولیه واگذار شده است. نظر کمیسون ماده 12 موات بوده است، که با 9 رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه پرونده ملکی در منظریه با مساحت 1803 متر با کاربری قبلی مسکونی، با 11 رای موافق، با نظر کمیسیون به تصویب رسید.

پرونده دیگر مربوط به ملکی با مساحت 2743 متر،واقع در محدوده خیابان دولت، شش دانگ یک زمین با کاربری قبلی باغ، به رای گذاشته شد. نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن به تصویب نرسید.

در ادامه بررسی زمینی به مساحت1445 متر در محدوده هروی که تمام شواهد مبنی بر باغ بودن آن است در دستور قرار گرفت. ابراهیم امینی در مخالفت گفت، کاربری قدیم این ملک مسکونی است و نمی­تواند باغ باشد. با توضیحات زهرا نژاد بهرام، به عنوان موافق مبنی بر واقع شدن در  پهنه G به رای گذاشته شد، و اعضا به نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن رای مثبت دادند.

 در پایان، پرونده ملکی به مساحت 1135 متر مربع واقع در منطقه 1محدوده قیطریه که بنای احداثی آن با کاربری قدیم مسکونی است، با رای مثبت به نظر کمیسیون مبنی بر باغ نبودن، به تصویب رسید.      

 

15-215

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: