• سه شنبه ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٩-١٥:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٠٨
به مناسبت هفته میراث فرهنگی انجام شد

بازدید حجت نظری از خانه های کاشف السلطنه، امام جمعه، مستوفی‌الممالک، مینایی و کلیسای یونانی‌ها

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در هفته میراث فرهنگی از چندین بنای ارزشمند و تاریخی پایتخت بازدید کرد و شرح این بازدید ها در اینستاگرام خود قرار داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت گرامی داشت هفته میراث فرهنگی از چندین بنای ارزشمند و تاریخی پایتخت  بازدید کرد.

نظری در شرح بازدید خود از این اماکن در اینستاگرامش نوشت:

امروز به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، به همراه همسرم از چند بنای ارزشمند و فاخر شهر بازدید کردم. البته در این بازدید شهرداران مناطق 7 و 12 و چند نفر از دیگر همکاران ما را همراهی کردند. بازدیدی که از کلیسای یونانی‌ها که به واتیکان کوچک مشهوراست، آغاز شد. در این بازدید با سفیر یونان نیز گفت‌ وگو کردم. بنا شد تا طی همکاری مشترک، امکان مرمت و بازسازی این کلیسا فراهم شود.

وی ادامه داد: مقصد دوم، حمام و خانه کاشف السلطنه بود، که در حال مرمت و بازسازی است. و بزودی در قلب تهران، به‌عنوان رستوران به بهره ‌برداری خواهد رسید. پس از عمارت کاشف‌السلطنه، به خانه‌ای معروف به، خانه ملیجک دوم رفتیم. بنایی که متاسفانه کمتر به آن توجه شده، اما ظرفیت بالایی دارد. و تالار آینه آن منحصر به ‌فرد است. این بنا در اختیار بانک ملت است. و شهردار محترم منطقه 12 نیز قول داد که در مرمت و صدور مجوزهای لازم، به مالک یاری برساند.

وی در ادامه افزود: خانه معروف به خانه امام جمعه، که ابتدا خانه میرزا آغاخان نوری بوده، و سپس خانه امام‌جمعه خوی شده، با اورسی‌های بی‌نظیر و معماری فوق ‌العاده‌اش مقصد بعدی بود. این خانه هم مراحل مرمت را طی می‌کند، و امیدوارم خیلی زود امکان بازدید از آن فراهم شود.

نظری در ادامه نوشت: سپس به خانه مستوفی‌الممالک رفتیم. بنایی زیبا و منحصر به ‌فرد که در ملکیت وزارت ارتباطات است. اما اوضاعش چندان تعریفی نیست. از دوسال پیش که در صحن، برای جلوگیری از خطرات احتمالی آن تذکر دادم، و وزیر محترم ارتباطات قول مرمت دادند، هنوز اتفاق خاصی در آن رخ نداده است. امیدوارم آقای آذری جهرمی زودتر به قولی که داده بود، عمل کند.

وی در خاتمه گفت: در پایان همراه با چند نفر از خبرنگاران و همکاران، در خانه مینایی، واقع در منطقه یازده جمع شدیم. و روزه را در یکی از موزه‌های تهران افطار کردیم. خانه مینایی که روایت‌خانه و موزه خیابان ولیعصر است، محلی بسیار زیبا و دیدنی ا‌ست که دیدی بسیار خوب از طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه به گردشگران می‌دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: