• سه شنبه ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٩-١٢:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٩٦
تذکر زهرا نژاد بهرام:

یکی از جدی ترین مسائل منطقه 12، بحث فرسودگی است

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر در تذکری در خصوص مشکلات منطقه ۱۲ گفت: یکی از جدی ترین مسائل این منطقه، بحث فرسودگی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام در دویست و پانزندهمین جلسه شورا، و پس از استماع گزارش رابط شورا یاری منطقه 12 گفت: به رغم اینکه کانون سیاسی و اقتصادی کشور در این منطقه حضور دارد، یکی از قوه ها در اینجا مستقر است، ولی ما در اینجا یک مسئله خیلی جدی داریم.

وی ادامه داد: چهارده محله در منطقه دوازده داریم، که هرکدام از اینها می توانند قلب تهران باشند. و کانون شکل گیری تهران، شاید یکی از همین محله ها بوده است.

نژاد بهرام افزود:یکی از جدی ترین مسائل این منطقه، بحث فرسودگی است. بر اساس تحقیقات، شاید منطقه ۱۰ اولین منطقه فرسوده شهرداری تهران باشد. اما به لحاظ مساحت، منطقه ۱۲ اولین منطقه فرسوده تهران است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: جالب اینجاست که در حدود شش منطقه اینجا میزان نوسازی در بافت فرسوده ۱۴درصد است. درحالیکه در بقیه مناطق تهران به طور متوسط ۴۰ درصد می باشد. این دغدغه و نگرانی برای ما انقدر زیاد هست که باید ببینیم علت آن در بررسی های صورت گرفته، یکی از جدی ترین علت هایش، هم پوشانی بافت تاریخی و بافت فرسوده روی همدیگر است.

عضو کمیسیون شهرسازی خاطر نشان کرد: سالهاست که هم در طرح تفصیلی آمده، و هم در پیشنهادات متعددی که سازمان نوسازی کرده است، موضوع ارائه لایحه حق انتقال توسعه بوده است. حق انتقال توسعه، یعنی یک فرصت که میتواند در نوسازی بافت حرکت جدی را به خرج بدهد. اما متاسفانه تا این لحظه این اتفاق صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: همین جا از معاونت شهرسازی می خواهم، روی این قضیه به شدت تمرکز کنید. و جزو دستورالعمل های طرح تفصیلی بوده و ما باید انجام می دادیم. ولی متاسفانه بعد از سال ها هنوز انجام نشده، و پیش از این هم مورد توجه واقع نشده است.

نژاد بهرام افزود: ما با کاهش جمعیت شدید روبرو هستیم در منطقه ۱۲. علت اصلی کاهش جمعیت در این منطقه، موضوع کاهش ارتقا ارزش سکونت است.  یعنی ارزش سکونت در این منطقه کاهش پیدا کرده، و مردم تمایل به ادامه زیست ندارند. هرچند که خانه ها نوساز شده باشند . خانه های نوساز تبدیل شده اند به انبارهای نوساز و مشکل بعدی در واقع امنیت است، که حدود دوهزار ملک نا ایمن در منطقه ۱۲ شناسایی شده است. حدود ۱۴۰ تا پلاک پرخطر و ۸۵ پلاک بسیار پرخطر! که در این زمینه، یک اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته، اما کافی نیست.

 

7-215

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: