• دوشنبه ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٨٦
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم:

ادعای تصویب زمان اجرای طرح ترافیک در جلسه هفته گذشته صحیح نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: در جلسه هفته گذشته شورای ترافیک کلان‌شهر تهران، زمان دقیق اجرای طرح ترافیک منوط به هماهنگی‌ با استاندار تهران شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره تناقض‌گویی‌های مسئولان شهرداری و استانداری تهران در زمینه زمان اجرای طرح ترافیک، اظهار کرد: برای لغو طرح ترافیک، مصوبه‌ای تعیین نشد و فقط یک تصمیم‌گیری شفاهی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود.

وی افزود: با لغو طرح ترافیک همه خودروها مجاز به ورود به محدوده مرکزی شهر شدند که این امر افزایش قابل‌توجه ترافیک در خیابان‌ها را در پی داشت چراکه بسیاری از خیابان‌ها گنجایش این حجم از خودروها را ندارند و امکان پارک برای همه آنها فراهم نیست بنابراین آشفتگی و نابسامانی زیادی به وجود آمد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: لازم بود طرحی جایگزین طرح اصلی شود تا ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با وضعیت فعلی مواجه نشویم، بر این اساس، چندی پیش بسته پیشنهادی ترافیکی تهران بین شورای شهر، پلیس و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مطرح شد و توافق سه‌جانبه‌ای بین آنها صورت گرفت.

علیخانی خاطرنشان کرد: رئیس شورای شهر تهران نیز دراین‌باره نامه‌ای به ستاد مقابله با کرونا نوشت و شهردار تهران نیز آن را در ستاد کرونا مطرح کرد. این ستاد نیز به‌دلیل اینکه موضوع ترافیک یک مقوله تخصصی است، آن را به شورای ترافیک کلان‌شهر تهران تفویض کرد. در این جلسه که شهردار تهران، نمایندگانی از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، پلیس، استانداری، ستاد کرونا، نماینده وزارت کشور (به‌دلیل اهمیت موضوع) و برخی اعضای شورای شهر (بدون حق رأی) حضور داشتند، مسئله بررسی و در نهایت تصویب شد.

وی اضافه کرد: اما درباره زمان اجرا پیشنهادات مختلفی مطرح و نهایتاً مقرر شد درباره زمان اجرا هماهنگی‌هایی با شخص استاندار که در جلسه مذکور حضور نداشت صورت گیرد. در جلسه امروز اعضای شورای شهر حضور نداشتند و اظهارنظرهای متناقض را در رسانه‌ها رصد کردیم.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که افندی‌زاده مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در اظهارات امروز خود  اعلام کرد: براساس مصوبه هفته گذشته شورای حمل‌ونقل و ترافیک تهران طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از فردا اجرایی می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: