• يکشنبه ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩-١٥:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٨٠
در صحن شورا صورت گرفت

تمدید مصوبه "تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و..."

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تمدید مصوبه "تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات و آب و فاضلاب" در سال 99 موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور  بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، موضوع بررسی نامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص تمدید مصوبه "تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات و آب و فاضلاب" در دستور قرار گرفت.

در همین راستا اعضای شورا به ارائه نظرات و واکنش هایی در خصوص این امر پرداختند.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا، در ابتدا گفت: در تبصره 7 این مصوبه اشاره دارد که باید هر سه ماه یکبار به شورا گزارش ارائه شود. همچنین در تبصره 9 نیز تاکید شده است که شهرداری تهران با همکاری آبفا لایحه بدهد. نه آنکه خود آبفا بخواهد به صورت نامه موضوع را به شورا ارجاع نماید. همچنین در تبصره 10 این مصوبه نیز شرکت آبفا باید جزییات تخصیص منابع حاصله را گرارش دهد. این مواردی است که می بایست احصا شود.

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز گفت:  در تاریخ 10/ 12/ 98 وقتی این نامه از سوی هیات رییسه به کمیسیون ها ارجاع شد، ما ایراداتمان را گفتیم. ولی به هیچ کدام از این موارد توجهی نشد. و لذا درخواست کردیم، جلسه ای باشد تا ابهامات برطرف شود. در این مصوبه چند تکلیف مربوط به کمیسیون سلامت است و اگر جلسه ای گذاشته می شد، ابهامات بر طرف می شد.

حس خلیل آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورا نیز با انتقاد از عدم همکاری شرکت آبفا گفت: تا کنون مسئولان ابفا چند بار به شورا آمدند. درخواست هایشان را مطرح کردند. و رای موافق گرفتند. ولی هیچ همکاری با اعضای شورا در اجرای پروژه ها و رفع مشکلات نداشته اند.  به عنوان نمونه در خصوص محله های پایین دست شهر ری که نیاز مبرم به تصفیه خانه دارند، بارها با وزیر نیرو و مسئولان آبفا موضوع را در میان گذاشتیم. اما هر بار بهانه خرید زمین برای تصفیه خانه را متذکر شده اند. در حالی که بنده توافقاتی هم برای  موقوفات افشار به انجام رساندیم. اما مجدد اعتنایی به این امر نداشتند.

خلیلی آبادی با بیان اینکه اعضای شورا ابزار رای نیستند گفت: اگر مسئولان آبفا با همکاری می کنند، ما رای بدهیم. در غیر این صورت ما بازار رای نیستیم. چرا که باید به مردم پاسخ دهیم.

سید محمود میر لوحی، رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا نیز گفت: تا امروز هنوز تصفیه خانه شماره 6 فعال نشده است. ما 14 میلیارد تومان بودجه  تنها برای این تصفیه خانه تخصیص دادیم. در حالی که اگر با مکانیسم بودجه دولت می خواستیم این پروژه را پیش ببریم، تا 10 سال دیگر هم افتتاح نمی شد. اما امروز می بینیم با همکاری شورا و شهرداری با آبفا، شاهد پیشرفت 10 برابری این پروژه هستیم.  امروز 3 هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه است. ولی برای 150 میلیارد تومان این پروژه به تاخیر افتاده است. لذا ضمن تاکید بر راه اندازی هر چه سریعتر تصفیه خانه های منطقه 4 و 22 ،معتقدم نباید شهر را جریمه کنیم.

 در ادامه این جلسه، محسن هاشمی، رییس شورا نیز گفت: بسیاری از موارد، مربوط به شرایطی ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده وما باید اجازه دهیم، این روند برای سال 99 نیز ادامه پیدا کند. چرا که در نهایت شهر منتفع می شود

وی ادامه داد: در سال گذشته مصوبه ای داشته که بر طبق آن اجازه دادیم ابفا پولی را بگیرد و فعالیتی را انجام دهد. در انجا برای اینکه به آن اشراف داشته باشیم، مقرر شد تا سال  1402 این کار را انجام دهیم. و لذا  11 تبصره برای آن گذاشتیم. ولی مقرر شد هر سال بیایند و مجددا اجازه بگیرند.

در ادامه پیشنهادی از سوی اعضای شورا مبنی بر از دستور خارج کردن این دستور ارائه شد، که این پیشنهاد رای نیاورد. در ادامه کلیات این دستور به تصویب رسید.

در ادامه جلسه بهاره آروین گفت: این گزارش می توانست کاملتر از این ارائه شود. ما به عنوان شورا باید نظارت  بیرونی برای راستی آزمایی داشته باشیم. آن هم برای اغنای افکار عمومی. لذا از دستور خارج کردن این امر کمکی به ما نمی کند. ضمن اینکه در نظر داشته باشید، این برای اولین بار است که گزارش ها به صورت کتبی به شورا ارائه می شود.

در ادامه این جلسه نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اجرای تبصره 9 ذیل ماده واحده مصوبه "تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اظطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات و آب و فاضلاب" در راستای (تامین پساب برای آبیاری فضای سبز و مدل مالی احداث تصفیه خانه های فاضلاب مناطق 4 و 22 شهرداری و شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه 22) نیز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

12-214

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: