• يکشنبه ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩-١٥:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٧٨
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری عنوان کرد

آبیاری فضای سبز تهران با پساب از اقدامات خوب شورای شهر تهران جهت حفاظت از محیط زیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، آبیاری قسمت عمده فضای سبز تهران با پساب در آینده‌ای نزدیک را از اقدامات خوب شورای شهر تهران جهت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران، در توضیح اجرای مفاد تبصره 9 تامین مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده، گفت: مطابق با این مدل مالی، سالیانه دو میلیون متر مکعب پساب برای فضای سبز از سوی شرکت آب و فاضلاب تخصیص داده می شود. اینکه ما ناگهان بخواهیم با یک موضوع، کل مصوبه را زیر سوال ببریم، در واقع زیر سوال بردن اقدام خوب شورا در مصوبه سال گذشته است.

او با بیان اینکه در تبصره ۹ ، دستور دو مصوبه سال گذشته آورده شده که شهرداری تهران با همکاری شرکت آب و فاضلاب ظرف سه ماه توافق نامه ای برای اختصاص بخشی از منابع مالی  حاصل از اجرای این مصوبه را جهت تامین پساب برای فضای سبز و مدل مالی احداث تصفیه خانه باید هزینه کند، تاکید کرد: در شهر تهران 175 میلیون متر مکعب برای فضای آبیاری فضای سبز نیاز داریم که از این 175 میلیون متر مکعب، 135 میلیون متر مکعب آن از طریق چاه، 18 میلیون متر مکعب از طریق قنوات،10 میلیون متر مکعب از طریق روان آب ها و 7 میلیون متر مکعب از پساب تامین می شود.

نوری اضافه کرد: طبق گزارش هایی که از سوی شرکت آب و فاضلاب ارائه شده، 5 میلیون متر مکعب دیگر نیز به این 7 میلیون متر مکعب اضافه خواهد شد.

این عضو شورا با بیان اینکه در افق 1410 یپش بینی شهرداری تهران این است که به 210 میلیون متر مکعب پساب نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه کشورمان به عنوان یک کشور خشک و نیمه خشک شناخته شده و بارش کمی دارد، مساله آب، مساله بسیار جدی است و بهترین کار این است که شوراهای شهر کلانشهرها تمهیدات جدی را فراهم کنند، تا از آبی که هدر می رود و به فاضلاب راه پیدا می کند، استفاده شده و به نوعی بازچرخانی و تصفیه آب اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  تاکید کرد: ما برای آبیاری فضای سبز، غیر از فضای پارک ها، باید از پساب استفاده کنیم. و شرکت آب و فاضلاب موظف به انجام این کار است.

این عضو شورا اضافه کرد: برای این کار ده ها جلسه گذاشتیم. و مدل مالی این لایحه نیز تهیه شده است. در این جلسات از مشاوران و متخصصان ذی صلاح استفاده شده و در یک جمع بندی و کار تیمی مستمر، یک مدلی درآمده که باعث وقوع یک اتفاق بسیار مبارک برای شهر و شهرداری تهران خواهد شد.

این عضو شورا ادامه داد: شاید سوال پیش بیاید، چرا این اتفاق در منطقه 22 می افتد؟ نکته این است که فقط منطقه 22 توانست برای این کار زمین تامین کند. در منطقه 4 مشکل زمین داشتیم که نتوانستیم آن را تامین کنیم.

نوری تاکید کرد: با پسابی که می توان از این طرح تهیه کرد، تحول جدی در سیستم آبیاری شهر اتفاق می افتد. کاری که شورای شهر تهران سال گذشته انجام داد را نباید دست کم گرفت. این اتفاقات خروجی و نتایج همان مصوبه است.

 

10-214

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: