• يکشنبه ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٧٧
مدیر عامل آبفای استان تهران با تشکر از حمایت شورای شهر بیان داشت

اگر امسال تصفیه خانه شماره 6 به مدار نمی آمد، به طور حتم جیره بندی آب در تهران داشتیم

محمد رضا بختیاری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تکمیل تصفیه خانه شماره 6 و نیزمدل مالی تصفیه خانه منطقه 22 افتخاری برای این شورا است و امیدواریم این حمایت ها ادامه دار باشد اگر امسال تصفیه خانه شماره 6 به مدار نمی آمد، به طور حتم جیره بندی آب در تهران داشتیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، بررسی نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص تمدید مصوبه "تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات و آب و فاضلاب" در دستور قرار گرفت.

در همین راستا محمد رضا بختیاری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در صحن شورا حاضر شد و بعد از استماع نظرات اعضای شورا، گفت: ما به تک تک مصوبات شورا عمل کردیم. هر موقع حسابرسی صورت گرفته و بخواهد صورت گیرد، یک ریال هم تخطی از مصوبات شورا نبوده و این قابل رصد است.

بختیاری ادامه داد: نکته ای که می خواهم بگویم این است که  اگر این مصوبه شورا هیچ اثری نداشت، و اگر امسال تصفیه خانه شماره 6 به مدار نمی آمد، به طور حتم جیره بندی آب در تهران داشتیم.

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: این در شرایطی است که از ابتدای  اسفند ما وارد پیک مصرف شدیم. به گونه ای که مصرف آب تهران  25 درصد افزایش داشته و این یعنی معادل 250 میلیون متر مکعب در سال که به واسطه شرایط  کرونا اینگونه شد. در نظر داشته باشید که 250 میلیون متر مکعب برابر با سه برابر ظرفیت سد لتیان است.

بختیاری در ادامه افزود: تصفیه خانه ششم تهران، شش سال است بلااستفاده مانده و همین تبصره ها و مصوبه های شورا در این دوره بود که سبب شده این تصفیه خانه تا آخر خرداد وارد مدار شود

وی افزود: در اسفند سال 98 به واسطه شرایط کرونا مصرف آب در تهران معادل تیر ماه هر سال بوده که بالغ بر 3.5 میلیون متر مکعب می شود. و در چنین شرایطی اگر مصوبه شورا در راستای اختصاص کمک جهت تامین منابع مالی تکمیل تصفیه خانه ها نبود، به طور قطع و یقین آب تهران جیره بندی می شد.

بختیاری گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در طی 4 روز مصرف آب 700 هزار متر مکعب افزایش پیدا کرد. و در شرایطی که همه فعالیت ها به واسطه شرایط کرونا به حالت تعطیل درآمد، فعالیت های اجرای تصفیه خانه شماره شش از 5 فروردین از سر گرفته شد. 

بختیاری با انتقاد از پیشنهاد خارج کردن این امر از دستور شورا گفت: اگر 10 جلسه ی دیگر هم بگذارید، هیچ سندی نخواهد بود که مبین این باشد که  یک ریال از منابع این پروژه در جای دیگر صرف شده باشد.

وی ادامه داد: ما همواره از شورا تشکر می کنیم و در موعد مقرر نیز گزارش خود را ارائه داده ایم.

وی افزود: ما امیدواریم با تکمیل تصفیه خانه شماره شش در خرداد ماه سال جاری به مردم مناطق 21 و 22 انشعاب دهیم. در حالی که پیش از این انشعاب داده نمی شد.

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: این در شرایطی است ما در تهران یکساعت قطعی ناشی از کمبود آب نداشتیم. و آب با  بهترین کیفیت و استاندارد را وارد شبکه آبرسانی کردیم.

بختیاری گفت: با در نظر گرفتن همه این موارد، باید بگویم تکمیل تصفیه خانه شماره 6 و نیزمدل مالی تصفیه خانه منطقه 22 افتخاری برای این شورا است. و امیدواریم این حمایت ها ادامه دار باشد.

9-214

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: