• يکشنبه ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٧٥
در صحن شورا تصویب شد

پیشنهاد هیات تطبیق فرمانداری در تغییر بسته محرک اقتصادی در شرایط شیوع ویروس کرونا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد هیات تطبیق فرمانداری مبنی بر تغییر ماده 5 لایحه بسته محرک اقتصادی در شرایط شیوع ویروس کرونا موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، موضوع پیشنهاد هیات تطبیق فرمانداری مبنی بر تغییر ماده 5 این لایحه  مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشی رییس شورای شهر تهران در تشریح این امر گفت: هیات تطبیق فرمانداری کل لایحه را مورد تایید قرار داده، و تنها ماده 5 را تغییر داده است. بدین صورت که به " شهرداری تهران اجازه داده می شود نسبت به توافق و تعیین تکلیف آن دسته از املاکی که  دارای آرای صادره از کمیسیون ماده 100 تا قبل از تاریخ 28/ 7/ 95 صادرشده که منطبق با ضوابط و مقررات فعلی طرح تفصیلی و طرح جامع می باشند، و نیز اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی را رعایت کرده  باشند، با رعیات حقوق مالکین مشاعی اقدام نمایند.

در ادامه سید حسن رسولی گفت: این مصوبه مهمی است و زمان محدود است. لذا پیشنهاد من این است، شهرداری باید از حداکثر زمان ممکن استفاده کند تا  بلاتکلیف نماند.

سید محمود میر لوحی نیز گفت :تصورم بر این بود، هیات تطبیق فرمانداری در خصوص این لایحه و در حوزه دیدگاه و سیاست ها بدون ایراد عبور کند. ولی بعد متوجه شدم نمایندگان  قوه قضایه نقطه نظراتی داشتند که در راستای نظرات دو رییس سابق قوه قضاییه اقایان یزدی و شاهرودی بوده و ما دیدیم بحث خوبی است.

وی ادامه داد: از قبل روسای قوه قضاییه  در خصوص آرای ماده 100 اظهاراتی داشتند. مبنی بر اینکه املاکی که دارای کمیسیون ماده 100 بوده اند، چنانچه در طرح تفصیلی و طرح جامع تعیین تکلیف شده اند، بلاموضوع گردند.  با این وجود اگر این امر بخواهد به آینده تسری پیدا کند، باید آن را محدود کنیم. لذا با این اصلاحیه بسته محرک اقتصادی قوی تر می شود.

در ادامه پیشنهاد هیات تطبیق به رای گذاشته شد، که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

 در ادامه محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در راستای همین دستور، دو پیشنهاد ارائه داد. مبنی بر اینکه : شهرداری تهران موظف است، در راستای تحقق تمامی شرایط مصوب در ماده 5  ساز و کاری را تدوین نماید، که دقیقا این شرایط اعمال شود و در صورت هر گونه تخلف متخلفین به دایره تخلفات اداری و مراجع قضایی ارجاع نماید

وی ادامه داد: بر این اساس توافقات کمیسیون ماده 100 باید دارای شرایطی از قبیل اینکه با ضوابط  طرح تفصیلی مطابقت داشته باشد، اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی رعایت، مقاومت ساختمان احصا و اصول ایمنی رعایت شده و شاکی هم نداشته باشد، می تواند توافقات را انجام دهد.

وی در پیشنهاد دوم خود نیز گفت: شهرداری می بایست هر سه ماه یکبار به شورا گزارشی در خصوص حسن اجرای مصوبه ارائه کند.

این پیشنهادات نیز به تصویب رسید و مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.

7-214

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: