• يکشنبه ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩-١٣:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٧٣
الهام فخاری در نشست مشترک کمیته هنر با نمایندگان برخی انجمن‌ها و صنف‌های هنری:

تلاش داریم امور فرهنگی به متخصصان فرهنگ و هنر واگذار شود

نشست هم‌اندیشی کمیته هنر شورای شهر تهران با نمایندگان برخی انجمن‌های هنری برگزار شد. الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در این جلسه گفت: در شورای پنجم چندین نشست به منظور هم فکری و تنظیم محورها با نمایندگان انجمن‌های مختلف هنری برگزار و محورهای سیاستگذاری هنری شهر تنظیم شد. برای نخستین بار در سندهای برنامه‌ای و توسعه‌ای شهر تهران هنر عمومی شهری، حکم مشخص برای هنر در شهر تهران دارد. تلاش داریم امور فرهنگی به متخصصان فرهنگ و هنر واگذار شود. در غیر این صورت رویدادهای هنری به سمت پیمانکاری‌های مالی فروکاسته می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، الهام فخاری، رئیس کمیته هنر شورای شهرافزود: متاسفانه بدهی‌های گذشته شهر تهران و برخی چالش‌های پیش‌بینی ‌نشده مانند کووید۱۹، برنامه‌ها و هزینه‌ کردهای شهر را دستخوش دگرگونی کرده است. در شرایط بحرانی اولویت های آموزشی و مسائل فرهنگی و هنری برای تامین نیازهای اولیه از دستور کار خارج می‌شود. ولی تلاش شد که کارهای فرهنگی و هنری و آموزشی شهرداری متوقف نشوند. تلاش می‌کنیم محورهای انتخاب شده به درستی پیش رود که لازمه آن این است که نمایندگان انجمن‌ها و صنف‌های هنری به عنوان مشاور در کنار شورای شهر و کمیته هنر نقش‌آفرین باشند.

الهام فخاری تاکید کرد: شورا نهادی مدنی و شهرداری نهادی عمومی است. و امیدواریم عادلانه و با اثربخشی بهتری با مردم ارتباط برقرار کند. تلاش داریم امور فرهنگی به متخصصان فرهنگ و هنر واگذار شود. در غیر این صورت رویدادهای هنری به سمت پیمانکاری‌های مالی فروکاسته می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شورا دو اقدام ویژه در زمینه هنر پیگیری کرده است، حریم آثار هنری شهری یکی از این طرح‌ها است.

پارک و رویدادهای موضوعی از جمله پیشنهادهای اصناف هنری بود که در این جلسه مطرح شد. همچنین  همکاری و نظارت بر عملکرد مناطق شهری در موضوعات هنری بر پایه‌ی یک نظام‌نامه تخصصی ضروری به نظر می رسد.

 رئیس کمیته هنر تاکیدکرد: پیام این جلسه و نگرانی های هنرمندان به اعضای شورا و شهرداران مناطق منتقل می‌شود تا آنها متوجه شوند اتفاقی که باید از نظر هنری در این دوره در شهر به وجود آید، هنوز اجرایی نشده است. البته رویکرد مدیریت شهر تهران در این دوره نسبت به قبل منعطف تر بود. رویکرد کمیسیون تخصصی شورا درباره‌ی انجام پروژه های شهر سپردن امور به دست هنرمندان است و لازم است نوعی مدل نظارتی انجمن ها بر فعالیت های هنری عملیاتی شود. فخاری در پایان گفت: امیدواریم اعضای اصناف فرهنگی و هنری در دوره آینده شورا حضور پررنگ داشته باشد تا نگاه فرهنگی به شهر را پیش ببرند

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: