• يکشنبه ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٦٧
مجید فراهانی تذکر داد:

لزوم ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محلات با استناد به تبصره 41 (الحاقی) متمم بودجه سال 1398 شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، طی تذکری گفت:  یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است.

او افزود: بر همین اساس شورای پنجم با درک صحیح این مسئله تلاش کرد، تا گام هایی در مسیر «بودجه ریزی مشارکتی» و ارتقاء نقش مردم در بودجه ریزی را برای جامه عمل پوشاندن به هدف «بودجه برای مردم» بردارد.

فراهانی خاطر نشان کرد: در این مسیر تبصره 41 (الحاقی) در متمم بودجه سال 1398 شهرداری تهران با رای اعضاء شورا به تصویب رسید. بر اساس تبصره 41 (الحاقی) متمم بودجه؛ شورای شهر تهران مصوب کرد، تا «با استفاده از ظرفيت و توان شوراياران منتخب در بودجه‌ريزي براي حل مشكلات محله، مبلغ هزار و هفتصد و پنجاه ميليارد (1.750.000.000.000 ) ريال از محل رديف اعتباري جديد با عنوان «اعتبارات توسعه محلي» جهت اجراء پروژه‌ها و فعاليت‌هاي تملك دارائي‌هاي سرمايه‌اي كوچك مقياس موثر در حل مشكلات محله و ارتقاء كيفيت زندگي شهروندان را با اخذ نظر شوراياران محله در اجراي سند توسعه محله هزينه کند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداري مكلف است صورتجلسه تعيين و انتخاب اين پروژه ها را به ستاد هماهنگي شوراياري ها و كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران ارائه کند.

او افزود: اکنون علی رغم پایان سال مالی و خاتمه اجرای بودجه سال 1398 و انتشار اخباری در خصوص افتتاح برخی از پروژه های محلی که از این محل تامین اعتبار شده اند، متاسفانه صورتجلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه ها به شورا ارائه نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این عدم اقدام می تواند زنگ خطری باشد بر نادیده گرفتن و بی توجهی به نظرات شورایاران عزیز. بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق تهران شهری برای همه، به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « ارائه صورتجلسه تعیین و انتخاب پروژه های توسعه محلی متضمن نظر شورایاران محترم محلات با استناد به تبصره 41 (الحاقی) متمم بودجه سال 1398 شهرداری تهران» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در ادامه گفت: انتظار دارم با مشارکت و تعامل با شورایاران عزیز زمینه های توسعه محلی محلات تهران فراهم شود.

او در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران به جلب مشارکت هر چه بیشتر همشهریان عزیزمان به ویژه شورایاران عزیز شاهد تحقق تهران؛ شهری برای همه باشیم.

2-214

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: