• شنبه ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٦١
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر:

تأکید بر ساماندهی پارک حاشیه‌ای هوشمند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ساماندهی پارک حاشیه‌ای هوشمند یکپارچه شهر تهران باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در خصوص جمع‌آوری پارکومترهای شهر تهران گفت: عملاً استفاده‌ای از پارکومترها نمی‌شود و باید برای آنکه پارکومترها از بین نروند، تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: تأکید شورا ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای به صورت یکپارچه و هوشمند است نه آنکه یک گوشه‌ای از شهر به صورت پایلوت و منطقه‌ای این کار اجرا شود. این از مصوبات شورا بوده و از مواردی که به معاونت جدید ترافیک تأکید کرده‌ایم که آن را پیگیری کند و دستکم خسارت‌هایی که طی چند سال گذشته مدیریت قبلی این معاونت در این حوزه وارد کرده، جبران کند هر چند که جبران‌شدنی نیست اما حداقل اوضاع ساماندهی شود.

استعلامات دوربین‌های کنترل ترافیک پولی می شود

علیخانی در ادامه با اشاره به ارسال لایحه تعیین بهای خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی در خصوص تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران گفت: این لایحه از سوی شهرداری به شورا ارائه شد. با توجه به اینکه استعلاماتی که نیروی انتظامی یا دادگاه‌ها از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک می‌خواهند و هزینه‌ای که نگهداری این فیلم‌ها و ارائه دوباره آنها برای مدیریت شهری دارد، شهرداری لایحه‌ای در این زمینه تهیه کرده که در کمیسیون، بررسی و بهای خدمات ارائه شده در کمیسیون کاهش پیدا کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص سرانجام اتوبوس هوایی در منطقه یک نیز گفت: از ابتدا موضوع اتوبوس هوایی مطرح نبود بلکه تله‌کابین‌هایی وجود داشت که ظرفیتشان بیش از تله‌کابین‌های موجود است اما شورا به دلیل شیب منطقه، تردید دارد که امکان استفاده از این واگن‌ها وجود داشته باشد البته مطالعات انجام شده از سوی شرکت‌های مجری، این موضوع را شدنی می‌دانند. قرار است بازدید میدانی از محل داشته باشیم و در صورت تائید و بررسی بیشتر مطالعات، از این طرح حمایت نیز می‌کنیم. همچنین با توجه به اینکه اطلس‌مال بخشی از توسعه مترو را در منطقه یک محدود و نشدنی کرده بود، مطالعات برای مسیر جایگزین نیز انجام شده که در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: