• چهارشنبه ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٣٩
به نقل از ایسنا:

توضیحات هاشمی درباره طرح توسعه مجلس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را در خصوص طرح توسعه مجلس و مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در این باره مطرح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز گفت: به دلیل این که شورای شهر تهران به باغات شهر حساسیت  ویژه‌ای دارد و لایحه برج- باغ‌ها  تغییر و به خانه- باغ تبدیل کردند و کمیسیون‌های ماده 7 در شهر فعال هستند خود به خود تعداد پرونده‌های اعتراضی مربوط به باغات زیادتر به شورا می‌آیند لذا مجبوریم بعضا جلسات فوق العاده برگزار کنیم و پرونده‌های مربوط به باغات را رسیدگی کنیم.

وی افزود: امروز برخی اعضا در خصوص  مصوبه روز گذشته شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور پیرامون طرح توسعه مجلس تذکرات و اعتراضاتی را در صحن مطرح کردند اما به جز این مسئله تمام وقت شورا صرف رسیدگی به پرونده‌های باغات شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به موضوع طرح توسعه مجلس و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری نیز گفت: از طریق مقامات امنیتی کشور برخی مکان‌ها به عنوان مکان‌های امنیتی تشخیص داده می‌شود که شرایط ویژه‌ای دارند همانند منطقه پاستور که برخی مقامات در آن جا هستند، مجلس هم از جاهایی است که ظرف سال‌های گذشته به عنوان یک منطقه ویژه امنیتی تشخیص داده شده اما این که تکلیف اطراف آن چگونه باشد روشن نبوده است.

به گفته هاشمی، در آن جا هم موضوع توسعه مجلس مطرح است و هم موضوع احساس امنیت، لازم بود که در این باره تصمیمی گرفته شود. گویا این موضوع را در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح کردند. البته اتفاقاتی در گذشته افتاده است از جمله این که در خیابانی با نام «مردم» ، درونش ساخت و ساز انجام شده است که این ساخت و سازها ارتفاعی بلندی دارند در حالی که ما اصلا در آن منطقه اجازه ارتفاع بلند به کسی نمی دهیم. ولی ساختمان‌های بلند شیشه‌ای ساخته شده که با معماری مجلس هم همخوان نیست.

وی تاکید کرد: در گذشته عنوان می شد که خانه‌های آن محدوده را خریداری می کنند تا ساختمان‌های مسکونی نمانیدگان در آن جا ساخته شود ضمن آنکه قرار هم نبود ساختمان‌های بلند ساخته شود اما به مرور این طرح عوض شد و  این ساختمان‌ها به ساختمان‌های اداری مجلس تبدیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود  به موضوع بسته شدن دو طرف خیابان مردم در اطراف مجلس اشاره کرد و افزود: این خیابان بسته شد و حصار زشتی نیز اطراف آن کشیده شده که خودمان را هم راه ندادند در صورتی که این معبر مال شهرداری بوده و اسم آن خیابان مردم است. این موضوع به شورای عالی شهرسازی برده شده و حرکاتی که آن جا انجام شده بود را قانونی کردند.

وی افزود: به نظر می‌آیند در این باره نه مشورتی با شهرداری شده و نه با شورای شهر تهران لذا ما در جریان اتفاقات آن جا نیستم و به نظر می‌آید کار اصولی نیست. وقتی در جلسه روز گذشته موضوع در دستور کار قرار گرفت من در جلسه حضور پیدا کردم وتعجب کردم شهردار تهران نیامده و تنها شهردار منطقه در جلسه حضور دارد  که آن هم نه دفاعی کرد و نه مخالفتی و تنها موضوع را توضیح داد. لذا از جلسه خواستم موضوع از دستور کار خارج شود تا ما آن را رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: البته در این جلسه متوجه شدم دو خیابان دیگر هم جزو طرح آمده و 500 متر از دو طرف گسترش پیدا می‌کند که به این ترتیب تکلیف ساخت و ساز مردم چه می‌شود هر چند که آنها مدعی بودند در حال تعیین تکلیف مردم هستند.

هاشمی تاکید کرد: امنیت با این جور موارد تامین نمی‌شود و تنها بیشتر مردم اذیت می‌شوند. در جلسه روز گذشته نه این که مخالفت کرده باشیم بلکه خواستیم فعلا موضوع تصویب نشود و اجازه دهند بررسی بیشتری کنیم اما متاسفانه این موضوع به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: