• يکشنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٦:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٢٥
احمد مسجد جامعی :

هرچه معابر را کمتر تغییر نام بدهیم، بهتر است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تغییر نام ها هر چه کمتر باشد، بهتر است. و در این راستا باید به نام های که مورد تغییر قرار می گیرند نیز توجه شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و دوازدهمین جلسه شورا و در جریان بررسی چهل و پنجمین صورتجلسه کمیسیون نام گذاری در خصوص موضوع تغییر نام یکی از معابر،  گفت:  ما هرچه بتوانیم کمتر تغییر نام بدهیم، بهتر است.

وی  درباره تغییر نام بوستان «ارفع» گفت: پرنس ارفع کسی است که سابقه شازدگی هم ندارد، تنها پرنسی است که شازده نیست. او در عرصه دیپلماسی فعالیت می کرده و در سال های دور هم بحث جوایز جهانی برایش مطرح بوده است، که تا دریافت جایزه صلح نوبل هم پیش رفته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که هم ‌اینک بوستان، به نام ارفع است، بیان داشت: اگر می خواستید اسم او را از بوستان بردارید، بحث دیگری بود. اما الان حفظش کردیم و پیشنهاد دوستان هم این است که خیابان یکم را ارفع کنیم، و بوستان را به نام استاد چکناواریان تغییر نام دهیم. در عین حال هر دو هم در خیابان حافظ و خیابان استاد شهریار قرار دارند.

وی در پایان پیشنهاد خود را چنین عنوان کرد: پیشنهادم این است که اصل بر حفظ همان نام باشد. یعنی بوستان ارفع بماند، و خیابان یکم را به نام چکناواریان باشد. چرا که لوریس چکناواریان را همه می شناسند.

16-212

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: