• يکشنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧١٦
در صحن شورا صورت گرفت

تصویب یک فوریت لایحه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت لایحه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق شهرداری تهران موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و دوازدهمین جلسه شورا بررسی یک فوریت لایحه  چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق شهرداری تهران در دستور قرار گرفت.

در ابتدا عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران گفت: در زمان قائم مقامی آقای عبدالله نوری، در شورای شهر مصوباتی تدوین گشت که طی آن اختیاراتی به شهرداری داده شده بود تا برای تخلفات جزئی نیازی به ارسال پرونده به کمیسیون ماده 100 نباشد.

وی ادامه داد: با این حال بعد از سال ها امکان تغییر و تفسیر های گوناگون از این اختیارات به وجود آمده بود که موجبات بروز اشکال می کرد.

معاون شهردار تهران افزود: گرچه ما در لایحه تعیین حدود اختیارات شوراهای معماری به صورت سیستمی امکان دخل و تصرف در مواردی از جمله تعداد طبقات را بستیم. اما حد و حدود مجاز اختیارات در خصوص تخلفات جزئی را باید مشخص کنیم.

گلپایگانی افزود:  هدف از این لایحه  این بوده که در تخلفات جزئی نیازی به ارسال به کمیسیون ماده 100 نباشد. از طرفی هم حد و حدود روشنی تعیین بشود.

وی اضافه کرد: از آنجا که در بخش عمده ای از ساخت و ساز های مناطق ناچار می شوند مقداری در مفاد پروانه دخل و تصرف کنند، لذا اگر این حد و حدود مشخص نشود، در صدور پایان کار با مشکل مواجه می شویم.

در انتها بررسی یک فوریت این لایحه بدون مخالف صورت گرفت و اعضای شورا به آن رای موافق دادند.

7-212

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: