• يکشنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٩-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧١٢
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تذکر داد

سازمان ورزش شهرداری تهران از تخلیه 56 پايگاه پشتيباني و مديريت بحران خودداری کرده است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت، 56 پايگاه پشتيباني و مديريت بحران در اختيار سازمان ورزش شهرداري تهران قرار دارد. و اين سازمان علي رغم تكليف كارگروه از تخليه و واگذاري پايگاه هاي پشتيباني و مديريت بحران خودداري کرده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در صحن علنی شورا طی تذکری به شهرداری تهران گفت: زمین لرزه سال 1396 ملارد و زمین لرزه چند روز پیش دماوند؛ پهنه کانونی و تاب آوری زندگی ساکنان استان های تهران و البرز را تحت تاثیر خود قرار داد.

او افزود: بر اساس سرشماری سال 1395 حدود 300 هزار نفر در محدوده "گسل مشا" از دماوند تا شمیرانات زندگی می کنند. و ساکنان روی گسل شمال تهران نیز بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار نفر هستند، که تاب آوری و پایداری زندگی شان در برابر بحران ها و حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و...مهم ترین انتظارشان از مجموعه مدیریت بحران شهر و کشور است.

فراهانی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران با درک درست این انتظار شهروندان و تصویب مصوبه «الزام شهرداري تهران به در اختيار قرار دادن پايگاه هاي پشتيباني مديريت بحران مناطق 22 گانه به سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران» گام مهمی در مسیر صیانت از حق حیات شهروندان و تاب آوری زندگی ساکنان تهران برداشت. اما متاسفانه علی رغم گذشت بیش از چهار سال از تاریخ تصویب این مصوبه، ما شاهد بی توجهی به اجرای آن هستیم.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: اهميت اين پايگاه ها و لزوم بهره گيري از آنها در بحران هاي پیش روي شهر تهران، همچون زلزله و... بر هيچ كس پوشيده نيست. و واقعا تاسف آور است كه علی رغم سه تذکر اینجانب و تذکر دیگر اعضاء محترم شورا در سال های 1396 و 1397  برخي مديران شهرداري پشتيباني از تاب آوري شهر تهران در برابر حوادث و اجراي مصوبه شورا در اين زمينه را فداي نگاه محدود سازماني خود، و استفاده از اين پايگاه ها در حوزه ماموريتي غير از آنچه مورد نظر شورا بوده مي کنند.

او تصریح کرد: متاسفانه برابر گزارش شماره 710624 مورخ 30/6/1398 رئیس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران همچنان تعداد 56 پايگاه پشتيباني و مديريت بحران در اختيار سازمان ورزش شهرداري تهران قرار دارد. و اين سازمان علي رغم تكليف كارگروه در اسفند ماه 1396 ، براي تهيه و ارائه برنامه واگذاري پايگاه ها در سه بازه زماني شش ماهه درجلسه شوراي معاونين شهرداري از اجراء اين تكليف و ارائه برنامه زماني تخليه و واگذاري پايگاه هاي پشتيباني و مديريت بحران خودداري کرده است.

فراهانی با بیان اینکه انتظار برحق شهروندان تهرانی استفاده صحیح، به جا و موثر از زیرساخت های مدیریت بحران در مسیر واقعی آن است، افزود:  هیچ عقل سلیمی بهانه استفاده ورزشی شهروندان از این پایگاه ها را برای عدم واگذاری به سازمان مدیریت بحران نمی پذیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «توجه به بهره‌برداري مناسب از پايگاه‌هاي پشتيباني مديريت بحران مناطق و لزوم اجراي مصوبه شورا » به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام دکتر حناچی ،شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به تاب آوری تهران برای زندگی همه شهروندان عزیز باشیم.

4-212

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: