• يکشنبه ٢١ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٠٨
رییس شورای اسلامی شهر تهران خواستار شد

تشکیل جلسه سران قوا و مدیریت شهری برای بررسی خطر زلزله تهران و کرونا

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید به مسایلی مانند زلزله، بصورت مناسبتی پرداخته شود، ادامه داد: مدیریت شهری تهران از زلزله سال 1396، خواستار تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران و اقدامات لازم در این حوزه بوده است، گفت: امیدواریم این جلسه با شورای شهر تهران، هم برای زلزله و هم برای کرونا، سریعتر برگزار شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای دویست و یازدهمین جلسه شورا با اشاره به وقوع زلزله اخیر در تهران افزود: زلزله بامداد جمعه تهران، موجب نگرانی شهروندان گردید و پس از حدود دوسال که موضوع خطر زلزله تهران به حاشیه رفته بود، آن را مطرح کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید به مسایلی مانند زلزله، بصورت مناسبتی پرداخته شود، ادامه داد: شهر تهران با وجود حدود 15 میلیون نفر در تهران و شهرهای حومه، در صورت بروز زلزله بالای 7 ریشتر بسیار آسیب پذیر است. و زیرساخت های شهری بویژه خطوط نیرو رسانی و همچنین تاب آوری تاسیسات شهری، بویژه آب اضطراری و ایمنی خطوط گاز، بایست برای مقابله با این خطر بهبود یابد.

محسن هاشمی در ادامه خاطر نشان ساخت: همچنین با وجود 350 محله در تهران، حدود یکصد سوله مدیریت بحران برای ارائه خدمات به شهروندان کافی نیست، و باید با همکاری دولت و سایر ارگان ها، حداقل برای هر محله یک سوله بحران پیش بینی شود، تا امکان استفاده شهروندان از آن، در زمان بحران به آسانی فراهم گردد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهر تهران از زلزله سال 1396، خواستار تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران و اقدامات لازم در این حوزه بوده است، گفت: امیدواریم این جلسه با شورای شهر تهران، هم برای زلزله و هم برای کرونا سریعتر برگزار گردد.

تخریب گران به جای کنایه، به ابهامات عملکرد گذشته خود پاسخ دهند

محسن هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اقداماتی تخریبی علیه مدیریت شهری هستیم، یادآور شد: در شرایطی که بدلیل بحران ناشی از پاندمی* کرونا چالش های زیادی برای همه دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها ایجاد شده است. افکار عمومی از تخریب گران که با انگیزه های سیاسی قصد ایجاد فضا برای خود را دارند، انتظار دارد که به جای کنایه و طعنه های بدون استدلال، عملکرد خود را بصورت ایجابی مطرح کرده، و به سوالات و ابهامات مربوط به عملکرد گذشته خود پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه اقدام غیرقابل توجیه رسانه ملی در پخش خبر مربوط به جریمه شورای شهر تهران که پرونده ای مربوط به 5 سال قبل و مصوبات دوره قبلی شورا بوده است، نیز شائبه تخریب هدفمند مدیریت شهری تهران را تقویت می کند افزود: اعلام خبر جریمه شورا یک بدعت جدید بود و خبر مذکور در شرایطی بصورت گسترده منتشر شد که همچنان نرخ و هزینه استفاده شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری تهران، بسیار کمتر از هزینه تمام شده بوده، و جادارد به جای جریمه، این نوع ارائه خدمات به شهروندان اطلاع رسانی صحیح می گردید.

محسن هاشمی با بیان اینکه صدا و سیما یک طرفه خبر را منتشر کرده است، گفت: این در حالی است که رسانه ملی اقدامی برای انتشار پاسخ شورای اسلامی شهر تهران انجام نداده است و این موضوع باید پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش فعالیت دستگاه های اداری و واحدهای تجاری در تهران، گفت: میزان ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی تهران، به سرعت در حال افزایش است، و در هفته گذشته تقریبا به دو برابر میزان فروردین ماه رسید. و احتمالا با پایان ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت های اقتصادی به یک میلیون مسافر در روز برای متروی تهران می رسد، که امکان ابتلای شهروندان را به کرونا افزایش می دهد. و با توجه به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا در تهران در مورد افزایش مراجعات ابتلا، ضرورت اتخاذ تدبیر لازم، مانند: تامین دستکش و ماسک با قیمت پایین جهت ارائه به شهروندان از سوی مسئولان ستاد ملی را برای جلوگیری از اشاعه بیشتر ویروس افزایش می دهد.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه گفته می شود روزانه 6 میلیون ماسک توزیع می شود، می توان بخشی از آن را در حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنانش در دویست و یازدهمین جلسه شورا از زحمات کارکنان سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران که در ایام قرنطینه و شیوع کرونا و همزمان با ماه مبارک رمضان در حال خدمت رسانی به شهروندان می باشند، قدردانی کرد.

* پاندمی: دنیاگیری

1-212

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: