• يکشنبه ١٤ ارديبهشت ١٣٩٩-١٧:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٥٩
زهرا نژاد بهرام برای حل مشکلات شهرک مروارید خواستار شد

برگزاری جلسه فوری شهردار تهران با دو وزیر مسکن و کشاورزی

عضو هیات رییسه شورای شهر از شهردار تهران خواست برای حل مشکلات شهرک مروارید با دو وزیر مسکن و کشاورزی جلسه فوری برگزار کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژادبهرام در تذکر پیش از دستور خود در دویست و یازدهمین جلسه شورا، با اشاره به تخلفات صورت گرفته در شهرک مروارید، اظهار کرد: شهرک مروارید واقع در منطقه 22 که در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران با شعار تبدیل شدن به یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های ایران ساخته شد. و در توافق با یکی از نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی از محل 70 درصد سهم شهرداری شکل گرفت. امروز با 59 بلوک مسکونی 20 الی 30 طبقه، که بعضا در فاصله کمتر از شش متر از یکدیگر قرار دارند، تبدیل به یکی از فجایع شهرسازی کشور شده است.

وی با بیان اینکه موضوع آنجایی تأسف‌بارتر می‌شود که بدانید برای این پروژه که متشکل از برج‌های بلندمرتبه و متراکم است، حتی شبکه معابر مصوب و ملاک عملی وجود ندارد، اظهار کرد: حالا با یک حساب سرانگشتی و با لحاظ میانگین 25 طبقه برای هر یک از برج‌های مسکونی و 10 واحد در هر طبقه و در نظر گرفتن سرانه خانوار چهار نفره برای هر واحد می‌بینیم که 56 هزار نفر در این شهرک ساکن خواهند شد. در حالی که شهرک مذکور از حداقلی‌ترین سرانه‌های خدماتی نیز برخوردار نیست.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: شهرک مروارید دارای مشکلات متعدد شهرسازی است. اما حالا مهم‌ترین چالش آن ملی‌شدن اراضی موسوم به پلاک چهار وردآورد است، که شهرک مروارید را به طور کامل در بر می‌گیرد. در طول مدیریت شهری قبلی با واگذاری سهم 70 درصدی متعلق به شهرداری تهران در قالب توافقات با اشخاص حقوقی و اشخاص خصوصی و سپس از واگذاری و دست به دست شدن این اراضی به مالکان خرد، سبب شده که حالا پیچیدگی‌های این شهرک افزایش یابد.

وی با بیان این‌که در اوایل دهه 90 شهرداری وقت در مورد 12 بلوک اقدام به دریافت کامل عوارض کرد، و اجازه گودبرداری و شروع عملیات ساختمانی فاقد پروانه را نیز صادر کرده است، ادامه داد: حالا با توجه به ادعای اداره کل منابع طبیعی استان تهران که این اراضی را ملی می‌داند، امکان برنامه‌ریزی برای این شهرک با چالش جدی مواجه است. و به همین دلیل به شهردار تهران تذکر می‌دهم که اولا کارگروهی با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشاورزی، رییس شورای شهر و دبیر شورای عالی شهرسازی تشکیل دهد، تا مالکیت محدوده شهرک مشخص شود.

نژادبهرام اظهار کرد: بعد از حل مشکل مالکیت باید در مورد 14 بلوک مسکونی که هنوز هیچ اقدامی برای عملیات ساختمانی انجام ندادند، تعیین تکلیف شود. و اراضی متعلق به شهرداری در سایر مناطق و یا حداقل با جانمایی بلوک‌های کمتر، با توزیع خدمات مناسب و عادلانه برای این شهرک اندیشیده شود.

7-211

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: