• يکشنبه ١٤ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٥٠
شهربانو امانی تذکر داد

مدیریت یکپارچه شهری در مجموعه شهرداری تهران رعایت نمی شود

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بارها اعضای شورا و مدیران شهری بر موضوع اجرای مدیریت یکپارچه شهری تاکید داشته اند. ولی متاسفانه این موضوعِ حائز اهمیت در مجموعه شهرداری تهران که مدعی اجرای مدیریت یکپارچه شهری می باشد، به هیچ وجه رعایت نشده و نشانه ای از این ادعا در بدنه شهرداری دیده نمی شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، شهربانو امانی در دویست و یازدهمین جلسه شورا، در تذکری به شهردار تهران در رابطه با عدم رعایت مدیریت یکپارچه در مجموعه شهرداری تهران گفت: طی بازدید میدانی که مورخ ١/٢/٩٩ در خصوص اقدامات مقابله با بیماری کرونا از مجموعه بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در شهرداری منطقه ۲۲ شهر تهران به عمل آمد، با صحنه هایی ناراحت کننده و تاسف بار مواجه شدم که گزارش آن به شرح ذیل اعلام می گردد:

مواجهه با انباشت زباله ها و استشمام بوی متعفن در ضلع غربی دریاچه، منظره ای نا مناسب و شرم آورخلق کرده بود.

وی ادامه داد: محوطه ای خالی بین بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس، بدون مدیریت باقی مانده است، و تنها با دیواره ای از فنس و توری حد فاصل این دو مجموعه گردشگری تفکیک شده است.   

امانی افزود: بارها اعضای محترم شورا و مدیران شهری بر موضوع اجرای مدیریت یکپارچه شهری تاکید داشته اند. ولی متاسفانه این موضوعِ حائز اهمیت در مجموعه شهرداری تهران که مدعی اجرای مدیریت یکپارچه شهری می باشد، به هیچ وجه رعایت نشده و نشانه ای از این ادعا در بدنه شهرداری دیده نمی شود.

این عضو شورا گفت: در حالیکه این محل می تواند فرصت بزرگی جهت انتفاع شهروندان و بهره برداری شهرداری تهران باشد، به معضل و تهدیدی بزرگ برای سلامت شهروندان به دلیل دپوی انبوه زباله تبدیل شده است. و مجموعه های تحت امر از پذیرفتن مسئولیت اداره این محوطه خالیِ دارای ارزش گردشگری و درآمد زا، شانه خالی کرده اند.

امانی یادآور شد: از این دست فضاها که در مرز های استحفاظی مناطق و یا سازمان های شهرداری تهران قرار دارد، در سطح شهر زیاد به چشم می خورد.

وی افزود: بنابراین فقدان اعمال مدیریت یکپارچه در بدنه شهرداری و رسیدگی به معضلات، بیش از پیش احساس می شود. لذا خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و دراجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

1-211

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: