• يکشنبه ٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٦:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٨٢
احمد مسجد جامعی مطرح کرد:

کم‌لطفی رسانه‌ها و افکار عمومی به کارکنان حوزه مدیریت شهری

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان کم‌لطفی شده است گفت: تصور می‌شود این شهر را تنها باد و باران اداره می‌کند!

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی در دویست و دهمین جلسه شورا و در دفاع از یک فوریت طرح" الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری تهران که در حین انجام وظایف محوله به بیماری کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده اند گفت:  در خط مقدم  مقابله با بحران کرونا همکاران عزیز ما در شهرداری هم بودند ولی نقش آن‌ها دیده نشد. تصور می‌شود این شهر را تنها باد و باران اداره می‌کند در حالی‌که در تمام اتفاقاتی که افتاد این بزرگواران نقش بی‌بدیلی داشتند.
احمد مسجدجامعی گفت: طرحی را که ارائه دادم برای جبران خدمات افرادی است که درحوزه شهری در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.
 
کم‌لطفی رسانه‌ها و افکار عمومی به کارکنان حوزه مدیریت شهری
عضو شورای شهر تهران با ذکر این نکته که در رسانه ها و افکار عمومی نسبت به کارکنان حوزه مدیریت شهری قدری کم لطفی وجود داشت یادآور شد: فعالیت رسانه‌ها درباره جامعه پزشکی و کادر درمانی دو صد چندان شد، که البته باید هم می‌شد، اما نقش همکاران ما در خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان که در خط مقدم مقابله با کرونا بودند دیده نشد.
 
تشویق‌های مالی برای نیروهای خدمت‌رسان منظور شود
احمد مسجدجامعی در ادامه به حمایت‌های انجام‌گرفته در خصوص دستگاه‌های مختلفی که با بحران کرونا مقابله می‌کنند پرداخت و گفت: دستگاه هایی که تلاش بسیار زیادی کردند، و ما هم سپاسگزارشان هستیم، علاوه بر پاداش نیکنامی یک ما به ازای مالی و مادی هم برایشان در نظر گرفته شد. بحث من این است که چنین ما به ازایی برای همکاران ما هم منظور شود.
وی  افزود: در شرایط دشوار این روزها که وقتی ما به بیمارستان می رفتیم باید حتی کف کفش ها را هم ضدعفونی می کردیم ، همکاران مامی آمدند و با همه وجود کار می کردند و زباله های خطرناک را بیرون می بردند و کارها را به سامان می کردند.
عضو شورای شهر به فعالیت کارکنان شهرداری در روزهای بحرانی اشاره کرد و اظهار داشت: متروها و اتوبوس ها کار می کردند. در حالی که بستگان متوفی در بهشت زهرا از همراهی با عزیزانشان عاجز بودند و از مشایعت عزیزان درگذشته‌شان صرف نظر می کردند، همکاران ما در بهشت زهرا با دقت کارو وظیفه خود را انجام می دادند و کوتاهی نمی کردند.
تقاضا برای اعزام یک پزشک مستقل به بهشت زهرا برای مراقب بهداشتی
مسجدجامعی با بیان این‌که باید مشوق‌های مالی برای کارکنان شهرداری که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند وجود داشته باشد، به ذکر نمونه‌ای در گذشته پرداخت و گفت:  اینجا پیشترها کتابخانه ای داشت که امیدوارم دوباره راه بیفتد. من سندی را در کتابخانه پیدا کردم که مرتبط با 50 سال پیش است. در همان سند و در پنجاه سال قبل آقای لطفی ناظر انجمن شهر در سازمان بهشت زهرا بوده است. 
وی از شهردار تهران خواستند که یک پزشک در بهشت زهرا مستقر کنند تا مراقب و مواظب مردگان از لحاظ سالم بودن یا بیمار بودن باشند. دلیل آن‌هم به بیماری یک متوفی مربوط می‌شد. یکی از اموات که به وبا مبتلا بوده موجب سرایت این بیماری به غسال شده، و غسال به بیمارستان فیروز آبادی منتقل شده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: ناظر انجمن شهر وقتی می‌بیند یک نفر از کارکنان خدمات شهری به بیماری مبتلا شده و احتمال دارد دیگران هم مبتلا شوند می‌خواهد مسئولان وقت از محل اعتبارات شهرداری یک پزشک مستقل برای آنجا در نظر بگیرند.
وی گفت: بر اساس این سند، گزارشی که این پزشک از اموات و علت فوت آن‌ها می‌دهد مستقل از گزارش پزشکی قانونی است و ادامه گزارش آن‌ها نیست.
 
در هیچ سندی در شورای شهر شهید خدمت نداریم
مسجدجامعی در ادامه به عبارت «شهید خدمت» و این‌که سابقه‌ای در این زمینه وجود ندارد اشاره کرد و گفت: درباره شهید خدمت هم که دوستان گفته اند تحقق نیافته، باید بگویم در هیچ سندی در شورای شهر ما شهید خدمت نداریم نمی دانم چرا این بحث مطرح شد. 
وی افزود: آقای چمران که رییس شورا و شورای عالی استان ها بودند طرحی را از طریق شورای عالی استان ها به جریان انداختند اما چیزی به نام شهید خدمت در مصوبات شورای شهر تهران نداریم. 
 
در گذشته به کارکنان آسیب‌دیده تسهیلات اعطا می‌شد
عضو شورای شهر با بیان این که پیش از این هم توجه به آسیب‌دیدگان حوزه شهری و شهروندی وجود داشته گفت: بر این اساس و برای جبران خدمات همکارانمان در مراقبت امور بهداشتی و اعطای تسهیلات به کارکنانی که حین انجام وظیفه به بیماری کرونا مبتلا شدند این طرح را ارائه دادیم که اگر کلیاتش به تصویب برسد درباره جزئیاتش هم بحث خواهد شد. با شهرداری هم صحبت کردم این عنوان مراقبت امور بهداشتی اضافه و اصلاح شدو صراحت پیدا کرد. 
 
یادی از کارگری هنرمند در عرصه تعزیه‌خوانی
عضو شورای شهر با توجه به نزدیکی روز کارگر گفت: لازم است یادی کنم از یکی از کارگران ارزشمند و هنرمندمان یعنی آقای رمضان فرخ رو که متاسفانه ایشان را از دست دادیم . او در همسایگی آقای خلیل آبادی در دولت آباد هستند. ایشان اسلوب و کارکردن را در تعزیه گردانی فاخر به کارگرفتند و لقب معین البکائی داشتند . این ها هنرمندان خودساخته ای بودند. 
وی به یکی از تذکرات پیشین خود اشاره کرد و اظهار داشت: من یکبار به تصویر عطار که در پشت سر هیأت رئیسه و در صفحه مانیتورینگ بود اعتراض کردم و گفتم که این عطار نیست و این نقاشی ایرانی نیست و بعد هم دوستان روابط عمومی تأیید کردند که متأسفانه آن تصویر به عطار ایرانی شبیه نیست.
عضو شورای شهر تهران در ادامه به ویژگی‌های هنری فرخ‌رو اشاره کرد و گفت: ایشان رنگ و کاربرد رنگ را برای لباس های مختلف به خوبی می شناخت. مثلا در تعزیه کاملا آشنا بود که لباس، کفش، کلاه‏خود و عبای مثلاً حضرت عباس یا لباس حضرت علی اکبر چه باشد. او فرم، رنگ، ویژگی‌های تعزیه فاخر، صدا و صوت، انتخاب نقش‌ها، گزینش افراد متناسب با نقشی که باید ایفا کنند، کارگردانی و بسیار بیشتر از این‌ها را به خوبی می شناخت و ادعایی هم نداشت. اما آن را بسط داد. باید گفت هنر بزرگ ایشان این بود که کارگران و گروه های مختلف را حول محور این هنر جمع کرد.
وی در پایان گفت: ایشان هنرمندی درجه یک بود از آنهایی بود که میراث هنری این کشور را نسل به نسل حفظ کردند ودر دوره ای که حتی روضه خوانی هم ممنوع بود به همراه خانمی به نام حسنیه خانم مراسم تعزیه را برگزار می کردند و  به دست ما رساندند. در همین‌جا یادشان را گرامی می‌دارم.
10-210

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: