• يکشنبه ٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٢:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٧٣
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم:

سوار شدن ۳ مسافر در تاکسی طبق مصوبه است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سوار شدن ۳ مسافر در تاکسی طبق مصوبه شورای دوره گذشته شهر تهران است و ما نیز با آن مخالفتی نداریم و تاکسیران‌هایی که ۳ مسافر سوار می‌کنند این اختیار را دارند که هزینه ۴ مسافر بین آنها سرشکن شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره سه نفره شدن مسافران تاکسی در تهران، اظهار کرد: در شورای دوره گذشته مصوبه‌ای برای این موضوع تعیین شد که سازمان تاکسیرانی می‌تواند طبق آن عمل کند چراکه آن مصوبه لغو نشده است.

وی ادامه داد: این مصوبه در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران تعیین و بر اساس آن به تاکسیران‌ها اجازه سوار کردن سه مسافر داده شد ولی با این حال به سازمان تاکسیرانی اعلام کرده‌ایم اگر نیاز به به‌روزرسانی یا تکمیل مصوبه مذکور وجود دارد نسبت به ارائه لایحه اقدام کنند تا موارد لازم به آن اضافه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: طبق بررسی‌های ما، مسافران تاکسی از اجرای سه نفره شدن سرنشین‌های تاکسی  رضایت داشته‌اند زیرا صبر کردن برای تکمیل ظرفیت تاکسی و گاهاً فشرده نشستن 3 مسافر در صندلی عقب از جمله مشکلات سوار شدن 4 نفره مسافران بوده است. در حال حاضر نیز با توجه به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان این طرح را اجرایی کرد و با آن مخالفتی نداریم.

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران | سازمان تاکسیرانی , اخبار قیمت کرایه تاکسی , شهر تهران , شورای شهر تهران ,

وی درباره نحوه محاسبه کرایه سه نفره شدن مسافران تاکسی، گفت: طبق مصوبه مذکور، کرایه 4 نفر باید بین سه نفر تقسیم شود زیرا از آنجایی که تاکسی یک وسیله نقلیه شخصی است و سازمان تاکسیرانی فقط امر نظارت را بر عهده دارد نمی‌توان از هزینه‌های جانبی یک تاکسیران صرفنظر کرد و انتظار داشت تعداد مسافرانش کاهش یابد و هزینه همین تعداد مسافر را اخذ کند.

علیخانی تصریح کرد: اتوبوسرانی و مترو از مدیریت شهری یارانه دریافت می‌کنند اما در تاکسیرانی شرایط اینطور نیست و اگر فردی معتقد است در این صورت کرایه تاکسی گران می‌شود باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند. 

به گفته وی، تاکسیران‌هایی که 3 مسافر سوار می‌کنند این اختیار را دارند که هزینه 4 مسافر بین آنها سرشکن شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: