• يکشنبه ٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١١:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٦٩
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بیان داشت

شورا بر ارائه آمار دقیق ابتلا و فوت ناشی از کرونا در شهر تهران اصرار و تاکید دارد

محمد جواد حق شناس در واکنش به اظهار نظر های برخی وزراء درباره نحوه اطلاع رسانی آمار مبتلایان کرونا در تهران گفت: از ریاست شورا انتظار می رود ضمن ارائه پاسخ قانونی لازم به مسئولین دولتی، اصرار و تاکید شورا به ضرورت ارائه آمار دقیق ابتلا و فوت ناشی از کرونا در شهر تهران و اطلاع رسانى به مردم كه صاحب اصلى انقلاب هستند را گوشزد كنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شر تهران محمد جواد حق شناس در دویست و دهمین جلسه شورا با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و روز شوراها اظهار داشت: پیش از هرچیز لازم است یاداوری کنم که شوراهای اسلامی بر مبنای قانون اساسی کشور  تشکیل شده و اعضای آن نمایندگان منتخب مردم هستند. نمایندگانی که علاوه بر تعهد قانونی و انسانی خود سوگند یاد می کنند که در عمل به وظایف وفادار به مردم و حقوق  و منافع ملت باشند.

حق شناس ادامه داد: بر همین اساس شوراها وظیفه اداره امور محلی و نظارت بر آن را به عهده دارند و یکی از موارد مصرح در حوزه وظایف و اختیارات شوراها نظارت بر امور بهداشتی است. این صراحت در اصل یکصدم قانون اساسی و همچنین در ماده 55 قانون شهرداری های مصوب 11/14 /1334 و اصلاحات بعدی آن کاملا روشن است. این ماده قانونی در وظایف شهرداری ها و در بند 4 مقرر می دارد " مراقبت در امور بهداشت ساکنین و تشریک مساعی با موسسات وزارت بهداری در آبله کوبی و تلقیح واکسن و غیره برای جلوگیری از امراض ساریه " و در بند 15 مقرر می دارد : " جلوگيري از شيوع امراض ساريه انساني و حيواني و اعلام اين گونه بيماريها به وزارت بهداري و دامپزشكي و شهرداريهاي مجاور هنگام بروز آنها و دور نگاه داشتن بيماران مبتلا به امراض ساريه و معالجه و دفع حيواناتي که مبتلا به امراض ساريه بوده و يا در شهر بلاصاحب و مضرهستند".

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا بیان داشت: حال و در شرایط وقوع یک *پاندمی و اپیدمی گسترده یک بیماری مسری و خطرناک،  اعضای شورای شهر تهران بواسطه وظایف صريح، روشن و مسئولیت های قانونی، شرعی، انسانی و اجتماعی خود به عنوان نهاد نظارتی و برای آنکه بتواند در اداره امور شهر تصمیمات ضروری و حیاتی و قانونی لازم را اتخاذ کند تقاضا دارد آمار تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا به تفکیک و قابل استفاده و بصورت شفاف اعلام شود اما در پاسخ از یک سو رییس جمهور محترم خارج از انتظار نمایندگان مردم را اقلیت کوچک و کاسب کرونا و بلندگوی بیگانگان می نامد ، رئیس محترم کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا تلویحا در نامه ای اعتراض به نحوه ارائه آمارها و مطالبه قانونی اعضای شورای شهر را در ردیف تشویش اذهان عمومی و امثال آن قرار می دهد! و شهردار محترم عليرغم گذشت يك هفته با خودداری از پاسخ به درخواست مكتوب از ارائه آمار به شورای شهر به دلايل نامشخص و مبهم خوددارى می کند .

وی گفت: این شیوه برخورد وزيران معظم با شورای شهر یاداور داستان یوسف یعقوب است که برادران بزرگتر "يوسف شورا" او را به چاه انداختند و در پاسخ به پدر گرگ را گناهكار معرفى كردند اما اين گرگ درونشان بود كه وفا پيشه نكرد.

حق شناس در خاتمه افزود: انتظار می رود ریاست محترم شورا ضمن پاسخ قانونی لازم به مسئولین محترم دولتی به ويژه وزيران محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى ، بهداشت درمان و أموزش پزشكى جایگاه و مسئولیت قانونى شورای شهر را ياداورى نمايد و اصرار و تاکید شورا به ضرورت ارائه آمار دقیق ابتلا و فوت ناشی از کرونا در شهر تهران و اطلاع رسانى به مردم كه صاحب اصلى انقلاب هستند را گوشزد كند وبه استحضارايشان برسانند كه اين شورا از آغاز اين دوره جلسات غير علنى خود را لغو و حتا يك جلسه هم برگزار نكرده است.

* بیماری‌های همه‌گیر (اپیدمی) و بیماری‌های همه‌گیر جهانی (پاندمی)

4-210

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: