• يکشنبه ٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٦٧
مجید فراهانی طی تذکری مطرح کرد:

لزوم انجام تکالیف شهرداری تهران در مدیریت جريان نقدينگي شهر

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری تهران بر لزوم انجام تکالیف مقرر در ماده 35 برنامه سوم توسعه شهر تهران با هدف مديريت جريان نقدينگي اقداماتی تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکری که تقدیم هیات رئیسه شده است، گفت:  رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم گردد.

او افزود : بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره لزوم « انجام تکالیف مقرر در ماده 35 برنامه توسعه شهر تهران » مشتمل بر موارد زیر تذکر می دهم.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در چارچوب این حکم  برنامه سوم توسعه شهر تهران مکلف بوده است با هدف مديريت جريان نقدينگي اقداماتی را عملياتي کند.

او با اشاره به برخی از این اقدامات گفت: شهرداری باید حداكثر ظرف مدت سه ماه از شروع برنامه تمهيدات لازم به نحوي فراهم کند كه كليه واحدهاي اجرائي شهرداري اعم از مناطق، سازمانها، شركتها و مؤسسات وابسته منابع درآمدي خود را در حسابهاي معرفي شده بانكي توسط اداره كل خزانه‌داري شهرداري كه به تأييد شورا رسيده است واريز و برداشت کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: استقرار خزانه‌داري الكترونيك تا پايان سال اول برنامه،  حذف هرگونه دريافت نقدي وجه در كليه واحدهاي شهرداري، سازمان‌ها، شركت‌ها و مؤسسات وابسته و جايگزين نمودن دريافت و پرداخت الكترونيك تا پايان سال اول برنامه، تهيه دستورالعمل مديريت جريان نقدي شهرداري با هدف استفاده بهينه از جريان وجوه، منابع نقدي مازاد در طول دوره و ارائه به شورا جهت تصويب تا پايان سال اول برنامه از دیگر اقداماتی است که شهرداری مکلف به انجام آن بوده است.

فراهانی افزود:  متاسفانه علی رغم  اتمام  مهلت مقرر قانونی تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد، بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می تواند راهگشای استفاده بهینه شهرداری از جریان نقدینگی سازمانها،شرکتها برای گذار از تنگناهای مالی ناشی از شیوع کرونا باشد.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ،شهردار محترم تهران در اجرای تکالیف برنامه سوم توسعه شاهد تحقق تهران شهری برای همه به عنوان دستاورد اجرای احکام برنامه باشیم.

2-210

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: