• دوشنبه ١ ارديبهشت ١٣٩٩-١١:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥٢٢
ناهید خداکرمی مطرح کرد

الزام لایحه‌ای برای استانداردسازی آنتن‌های مخابراتی در ساختمان های مسکونی و بلند مرتبه

ناهید خداکرمی، در دویست و نهمین جلسه شورا در حمایت از طرح الزام شهرداری به ارایه لایحه الزام ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی بلندمرتبه به پیش‌بینی، طراحی و نصب زیرساخت‌های موردنیاز ارتباط رادیویی و فیبر نوری، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموربین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناهید خداکرمی، در دویست و نهمین جلسه شورا در حمایت از طرح الزام شهرداری به ارایه لایحه الزام ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی بلندمرتبه به پیش‌بینی، طراحی و نصب زیرساخت‌های موردنیاز ارتباط رادیویی و فیبر نوری، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون سلامت و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد:‌ با افزایش چشمگیر مشترکین تلفن همراه در سال‌های اخیر و لزوم به کارگیری تجهیزات فنی برای‌آنتن دهی و ارتقای کیفیت سرویس‌های مخابراتی، تعداد ایستگاه‌های آنتنی و تلفن همراه در مناطق مسکونی به صورت اجتناب ناپذیری افزایش یافته است. در حال حاضر ما 10هزار آنتن در سطح شهر تهران داریم. از سوی دیگر نحوه نصب آنتن‌های بی تی اس در سطح شهر نیازمند یک ظرفیت ارتفاعی است.و باید طوری باشد که پرتو هریک از آنتن‌ها منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهد. به همین دلیل این آنتن‌ها عموما روی پشت بام‌ها و یا روی دکل‌های بلند و ارتفاعات بالا نصب می‌شود.  

رئیس کمیته سلامت شورای سلامی شهر تهران افزود: امروزه در دنیا از تکنولوژی سازه‌ای در اسکلت ساختمان‌های بلند، علاوه بر کاربری مورد نظر، در موارد دیگری نظیر نصب سیستم‌های مخابراتی و ماهواره‌ای بهره‌برداری می‌شود. در شهر تهران اغلب این آنتن‌ها به دلیل فقدان دستورالعمل‌های اجرایی منسجم، تاکنون بدون ضابطه و با شیوه‌های ناکارآمد بوده؛ یعنی حدودا 30 درصد آنتن‌های شهر تهران بدون مجوز هستند. و از نظر استاندارد سازی،‌شرکت ارتباطات شهر باید آن ها را بررسی کند. و این باعث استرس شهروندان می‌شود و برخی از آن‌ها عدم التزام به استانداردهای لازم را دارند. این مساله باعث ایجاد آشفتگی در جانمایی و نصب آنتن‌ها و تجهیزات مورد لزوم شده است.  

وی خاطرنشان کرد: ضرورت داشت به دلیل اثرات امکانات موجود ( تجهیزات مخابراتی در شهرها) یک راهکار منطقی برای استاندارد سازی محل نصب آنتن‌های فوق داده شود. به همین دلیل  موضوع ساماندهی دکل های مخابراتی به صورت طرح یک فوریتی ارائه شده است. در ماده واحده آن آمده است، شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت 3 ماه از زمان لازم‌الاجراشدن این مصوبه نسبت به تنظیم و ارسال لایحه مالکین ساختمان‌های بلند مرتبه که در تعریف 8 طبقه به بالا هستند، به پیش‌بینی و طراحی و نصب زیرساخت‌های ارتباطات رادیویی و فیبر نوری، جهت تصویب شورای اسلامی شهر تهران اقدام نمایند.

خداکرمی در پایان خاطرنشان کرد: دوستان دیده‌ام برخی جزئیات را بررسی می‌کنند، اجازه دهید جزئیات در شهرداری بررسی و لایحه آورده شود و بعد ما آن را بررسی کنیم.

گفتنی است پس از دفاعیات خداکرمی از این لایحه، مقرر شد موضوع مورد بحث در دو کمیسیون سلامت و شهرسازی شورا، در هیات رییسه نیز مطرح و سپس برای تصویب نهایی به صحن شورا ارائه شود.

12-209

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: