• يکشنبه ٣١ فروردين ١٣٩٩-١٠:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥١٢
مرتضی الویری:

تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارایه گزارش عملکرد مالی مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در بازه های شش ماهه و لزوم تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی الویری در دویست و نهمین جلسه شورا گفت: وقتی برنامه سوم توسعه شهر تهران و تکالیفی که به شهرداری محول شده را بررسی می کنیم، موارد متعددی را می بینیم که به واسطه  پاندمی*  کرونا  قابل تحقق نیست. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که ربطی به شرایط بیرونی ندارد. و قابل انجام است. و تعدادشان هم زیاد است.

الویری ادامه داد: لذا شهرداری تهران موظف است، در راستای کنترل و نظارت مستمر مالی – معاملاتی و کنترل انطباق عملکرد شهرداری با مصوبات شورا اقدامات زیر را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: یکی از این موارد مربوط به ماده 14 برنامه سوم است که در این راستا  بررسی عملکرد مالی مناطق شهرداری تهران،  سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران و ارایه گزارش در بازه های شش ماهه به شورای شهر تهران تکلیفی است که بر عهده شهرداری می باشد و می بایست انجام پذیرد.

الویری ادامه داد: مورد دیگر تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری و ارسال به شورای عالی استان ها برای تصویب است که می بایست سریعتر صورت گیرد.

وی گفت: اگر دیوان محاسبات شهری شکل گیرد، تحول جدی در ساختار مالی شهرداری شکل خواهد گرفت.

پاندمی: همه گیری

3-209

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: