• يکشنبه ٣١ فروردين ١٣٩٩-١٠:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٥١١
مجید فراهانی تذکر داد

لزوم ارائه لايحه در خصوص عرضه سهام شركت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمايه از سوی شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ارائه لايحه در خصوص عرضه سهام شركت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمايه از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری در جریان دویست و نهمین جلسه شورا، گفت: صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود (آوریل 2020) درباره پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، از تجربه بدترین رکود اقتصادی جهان در سال 2020 با نرخ رشد منفی 3 درصد خبر داده است. بر اساس پیش بینی این نهاد، انتظار رشد اقتصادی منفی 6.1% برای ایران در سال 2020 بعد از دو سال متوالی تجربه رکود با نرخ رشد منفی 5.7% در سال 2018 و رشد منفی 7.6% در سال 2019 ‏ دور از انتظار نیست.

او افزود: این روند در حالی توسط صندوق بین المللی پول پس از شیوع کرونا پیش بینی شده است که این صندوق در گزارش اکتبر ۲۰۱۹ خود پیش بینی کرده بود، که وضعیت اقتصادی در سال 2020 اندکی بهتر خواهد شد، و روند نزولی سقوط GDP متوقف خواهد شد، و اقتصاد ایران در سال 2020 از رشد منفی خارج می شود.

فراهانی تصریح کرد: بر همین اساس ما در شورا با درک این شرایط، بر خلاف دو سال گذشته که روند بودجه شهرداری را انقباضی و ریاضتی در نظر گرفته بودیم، در سال ۱۳۹۹ این روند را به انبساطی تغییردادیم. تغییری که در زمان خودش امری درست و دقیق بود. و نباید آن را با شرایط امروز مورد ارزیابی قرار داد.

او افزود: بر همین اساس، امروز ما در برابر تحقق پذیری بودجه سال 1399 شهرداری تهران و پایداری مالیه شهری باید چاره اندیشی کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: در این شرایط استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و عرضه بخشی از سهام شرکت های شهرداری می تواند زمینه ساز مولد سازی دارایی های شهرداری و ایجاد منابع مالی مبتنی بر حفظ بخشی از مالکیت و ارزش آفرینی مولد با ورود به بورس باشد. خوشبختانه مقدمات این مهم در مصوبه «الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه در خصوص عرضه سهام شركت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمايه» که در 12 آبانماه 1398 به تصویب شورا رسید پیش بینی شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد:  بر این اساس شهرداری تهران  مکلف بوده است، ظرف مدت سه (3) ماه از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين مصوبه، لايحه برنامه عملياتي اقدامات و زمان‌بندي اجرايي جهت عرضه سهام شركت‌هايي كه بيش از سي و چهار (34) درصد سهام آنها متعلق به شهرداري تهران يا واحدهاي تابعه آن است و قابليت واگذاري دارند، در بازار سرمايه را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه كند.

او تاکید کرد: اما متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر در ماده واحده ، شاهد عدم اقدام به موقع شهرداری تهران هستیم. بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق تهران شهری برای همه، به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم اجرای مصوبه الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه در خصوص عرضه سهام شركت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمايه » به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ، شهردار محترم تهران شاهد استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای مولد سازی دارائی های شهرداری باشیم.

2-209

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: