• چهارشنبه ٢٧ فروردين ١٣٩٩-١٢:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٧٣
پاسخ شهرداری به نامه حبیب‌زاده:

پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری ملزم به ارائه مواد بهداشتی و تجهیزات حفاظت فردی به کارگران شده‌اند

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران در پاسخ به نامه عضو شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نظارت مستمر بر حفظ سلامتی و تامین اقلام بهداشتی و حفاظت فردی کارکنان شهرداری و نیروهای پیمانکار طرف قرارداد باشهرداری اعلام کرد که اقلام بهداشت و تجهیزات فردی کارکنان پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری می‌بایست توسط پیمانکاران و بهره‌برداران مربوطه تهیه و در اختیار عواملشان قرار گیرد. در صورت نیاز حوزه‌های مربوطه می‌توانند راسا تهیه و در حساب‌های فی مابین پیمانکاران یا بهره‌برداران مربوطه کارسازی کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران متن نامه رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به نامه افشین حبیب‌زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران به این شرح است:
 
با سلام و احترام 
بازگشت به نامه شماره ۱۲۳۶۱ مورخ ۱۸ / ۰۱ / ۱۳۹۹ در خصوص نامه جناب آقای حبیب زاده عضو محترم شورای شهر تهران در مورد نظارت و پایش مستمر سلامت کارگران و تلاشگران خط مبارزه با بیماری کرونا بدین وسیله به استحضار می‌رساند که از آغاز شیوع بیماری کوئید ۱۹ در شهر تهران، شهرداری تهران نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای تمهیدات لازم جهت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا از جمله تشکیل  کارگروه‌های تخصصی پنجگانه زیر با ماموریت‌های متعدد جهت پوشش ابعاد مختلف و متاثر از بیماری کرونا اقدام نموده است که متناسبا با گزارش کامل و جزئیات اقدامات ستاد مقابله با کرونا منضم به ساختار اجرایی ستاد در شهرداری تهران به پیوست می‌باشد:
 
• کارگروه بهداشت محیط و دفع پسماند 
• کارگروه تامین و توزیع اقلام
• کارگروه اطلاع رسانی کارگروه آموزش فرهنگ سازی و مشارکت مردمی 
• کارگروه بودجه پشتیبانی و منابع انسانی 
با عنایت به مطالب مذکور، اهم فعالیت‌های شهرداری تهران در خصوص سوالات مطروحه در نامه فوق الذکر به شرح ذیل ارائه می‌گردد:
توضیحات بند ۱ :
 سازمان‌ها و نهادهای مختلف زیر مجموعه شهرداری تهران، به صورت دوره‌ای نیازمندی‌های مرتبط با لوازم و اقلام بهداشتی خود را به ستاد اعلام می‌نمایند. متناسبا پس از طرح در کارگروه بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی و تصویب و ابلاغ موضوع، پیگیری‌های لازم از طریق اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران جهت خرید و واگذاری اقلام صورت می‌پذیرد. در این راستا برخی از اقدامات مجموعه‌هایی که پرسنل تحت امر آنها از بیشترین میزان احتمال آسیب پذیری و رویارویی با بیماری کرونا برخوردار می‌باشند ارائه می‌گردد:
 
• شرکت فروشگاه شهروند و سازمان میادین میوه و تره بار به منظور حفاظت و ایمنی فروشندگان، ضمن تامین و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماست و دستکش، جداسازی و قرنطینه آنها را در راستای رعایت فاصله اجتماعی میان مشتریان و صندوقداران به انجام رسانده است.
• سازمان بهشت زهرا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در میان تطهیرکنندگان و دفن کنندگان لباس‌های ایزوله مخصوص به همراه ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی در اختیار ایشان قرار داده است.
• سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، ضمن راه اندازی پنل درخواست خدمات اداری غیرحضوری تاکسیرانان و همچنین اعلام تمدید پروانه‌های تاکسیرانی منقضی شده تا تاریخ ۳۱ /۰۱/ ۱۳۹۹ به مدت دو ماه محلول، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در اختیار رانندگان قرار داده است.
• شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی در اختیار رانندگان قرار داده و همچنین نسبت به جداسازی رانندگان با کاورهای پلاستیکی اقدام نموده است.
• سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مواد ضدعفونی کننده، ماسک و لباس کار یکسره در اختیار نیروهای عملیاتی تحت امر خود قرار داده است.
• سازمان مدیریت پسماند تهیه و توزیع ماسک و ابزارهای حفاظت فردی میان کارگران زیر مجموعه خود را به صورت روزانه در دستور کار قرار دارد.
• سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها اقدام به تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان کارگران و نیروهای خدماتی نموده و همچنین رانندگان را نیز ملزم به استفاده از ماسک و دستکش نموده است.
 
در خصوص فراهم نمودن امکانات بهداشتی برای پیمانکارانی که در حوزه ذیربط با شهرداری تهران همکاری می نمایند نیز در بند ۶ ابلاغیه شماره ۴۰۸۱ / ۱۱۱ مورخ
 ۱۰ / ۰۱/ ۱۳۹۹ تهیه شده توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام نموده است که"تامین ماسک،دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای بخش‌های کارگری که بواسطه قراردادهای فی مابین مجموعه‌های تابعه شهرداری تهران با پیمانکاران به بخش خصوصی واگذار گردیده است(اسکان‌های کارگری، ایستگاه‌های میانی حمل زباله، کارگران شاغل در غرف تره بار و شهروند و ...) می‌بایست توسط پیمانکاران و بهره برداران مربوطه تهیه و در اختیار عواملشان قرار گیرد. در صورت نیاز حوزه‌های مربوطه می‌توانند راسا تهیه و در حساب‌های فی مابین پیمانکاران یا بهره‌برداران مربوطه کارسازی نمایند."
 
توضیحات بند ۲:
 کلیه سازمانها و نهادهای زیر مجموعه شهرداری تهران، همچنین  پیمانکاران طرف قرارداد، با بهره‌گیری از دستگاه تب سنج در بدو ورود کارکنان به محل کار غربالگری لازم را انجام داده و در صورت مشاهده علائم مشکوک به درمانگاه شهرداری مناطق ۲۲ گانه ارجاع می‌گردند. ضمناً اکثریت نهادهای زیرمجموعه شهرداری تهران مبادرت به انجام آزمایش خون از پرسنل خود نموده‌اند تا مقدمات غربالگری برایشان فراهم گردد. در برخی از سازمانهای با ریسک بالا نیز تست کود ۱۹ انجام شده است.
توضیحات بند ۳ :
تخصیص منابع مالی جهت اهداء پاداش و تشکر از تلاشگران خط مقدم بیماری کرونا در شهرداری تهران، از مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران بوده و در حال حاضر در کارگروه بودجه، پشتیبانی و منابع انسانی ستاد کرونای شهرداری تهران(اداره کل برنامه و بودجه واداره کل منابع انسانی) در حال بررسی است که به محض حصول نتیجه گزارشات مربوطه ارائه خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: