• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٧:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٥٢
احمد مسجدجامعی تاکید کرد

زمینه مشارکت بیشتر و بهتر شورایاری‌ها فراهم کنیم

عضو شورای شهر تهران با بیان لزوم سبک های جدید بهتر زیستن در شرایط دشوار، گفت: در شرایط کرونایی نیازمند پذیرش مسئولیت اجتماعی شهروندان هستیم، تا از شرایط بحران عبور کرده و شرایط زندگی بهتر برای همگان فراهم شود. این کار تنها با مشارکت همه شهروندان میسر است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و هشتمین جلسه شورا با بیان این نکته که درباره شورایاری ها بعد ازگذشت این همه زمان هنوز دستورالعمل مشارکت های اجتماعی ابلاغ نشده است، اظهار داشت: این مساله مهمی است که باید سریعا به آن رسیدگی شود. خصوصا آنکه باید در نظر داشت، شورایاران اقدامات قابل توجهی در خصوص مبارزه با بحران کرونا انجام داده اند.

وی در ادامه به ذکر برخی اقدامات انجام‌شده از سوی شورایاری‌ها پرداخت، و گفت: آن‌ها از یک سوم کمک های دریافتی خودشان گذشتند و آن را برای فعالیت های مقابله با بحران کرونا اختصاص دادند. علاوه بر این بیش از 4000 میلیارد ریال با مسئولیت پذیری اجتماعی جمع آوری کردند. همچنین دستورالعمل های بهداشتی درکانال ها و گروه های محلی گذاشته شده است. شورایاران در مناطق 13-14-17-15-2-12-21-19-16 فعالیت های موثری داشتند، وگزارش هایشان هم ارائه شده است. مثلا منطقه یک در تولید ماسک بسیار فعال بوده است.

وی با بیان این نکته که 187 گزارش مکتوب از فعالیت های شورایاران محلات مختلف تهران ارائه شده است، گفت: علیرغم برخی نارضایتی شورایاران از فراهم نبودن امکان مشارکت بیشتر، زمینه بکارگیری این عزیزان برای مشارکت گسترده در مقابله با کرونا که امری عمومی است، می تواند فراهم شود. و باید گفت متاسفانه این کار نشده است. ما در مقابله با کرونا نیاز داریم که بستر عملی برای دیگران فراهم کنیم، و باید گفت فعالیت ما شکل و ماهیت همگانی دارد. و می‌تواند با مشارکت همگان انجام شود.

مسجدجامعی با بیان این که نیاز نیست همه کارها را خودمان بکنیم. و باید ظرفیتی ایجاد کنیم که در آن امکان مشارکت فعال شهروندان فراهم شود، گفت: خواهشم این است که به این مساله توجه ویژه ای شود، که بتوانیم درک  مشترکی ایجاد کنیم، تا همه شهروندان در کنار یکدیگر با مسئولیت پذیری عمل کنند. امکان حل مشکلات و خصوصا بحران کنونی کرونا منهای مشارکت همگانی میسر نیست.

عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از همه شورایارانی که در زمینه مقابله با کرونا فعال بود‌ه‌اند، از جانباختگان شورایاری‌ها در این عرصه تشکر ویژه کرد. و به ذکر اسامی آن‌ها پرداخت: مرحوم ابوالفضل ضحاکی، دبیر شورایاری محله فرهنگیان که به دلیل فعالیت در ضد عفونی کردن فضاهای عمومی و تجهیزات بهداشتی گرفتار بیماری شد و درگذشت. مرحوم رستم سرداری، شورایار منطقه 18 . مرحوم محمود حاجی میری(پدر دو شهید)، شورایار منطقه 11 .مرحوم مسعود مهنام، شورایار منطقه 7 و مرحومه خانم زهرا شیرزاد، شورایار منطقه 21.

وی با بیان این موضوع که فعالیت شورایاران در مقابله با کرونا گسترده بوده و بدون توقعی از کسی انجام شده، افزود: حداقل انتظار شورایاری ها این است که زمینه حضور و مشارکت آن ها را در انجام وظایف و مستولیتشان بیشتر و بهتر فراهم کنیم، و بدین ترتیب ظرفیت مشارکت اجتماعی را فراگیر سازیم.

20-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: