• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٦:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٤٩
در صحن شورا صورت گرفت

بررسی لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران بر نظارت و مسئولیت شهرداری تهران بر کارکنان سازمان ها و شرکت های شهرداری تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتمین جلسه شورا بررسی لایحه ضوابط تشکیلاتی شهرداری ادامه یافت.

در بررسی این لایحه، حجت نظری پیشنهاد داد که عبارت "شهرداری تهران هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال کارکنان شرکت ها و یا سازمان های شهرداری ندارد" حذف شود.

نظری در ادامه افزود: حذف این ماده در تلطیف شرایط و برخوردی که ما با نیروی انسانی داشتیم، می تواند موثر باشد.

بهاره آروین نیز گفت: باید در نظر بگیرید، وقتی فردی در شرکت یا سازمانی قرارداد می بندد، به معنای آن است که شهرداری هیچ تعهد استخدامی ندارد، و شرکت ها فکر نکنند با استخدام افراد باید بار این امر را به دوش شهرداری بیاندازند.

محمد سالاری نیز گفت: ما این بحث خانم آروین را قبول داریم. اما این را هم قبول دارید که شرکت ها و سازمان برای اینکه تبدیل به حیات خلوت شهرداری نشود، باید با نظارت مدیریت شهری اداره شوند. قانونا اگر شرکت ها به هر دلیلی استخدام کردند، نمی توانیم بگوییم کاری با آنها نداریم.

در نهایت پیشنهاد حجت نظری با نظر موافق اعضا به تصویب رسید. در ادامه علی اعطا، سخنگوی شورا پیشنهاد رفع ممنوعیت ماموریت کارکنان به شرکت ها و سازمان ها در ماده 8 لایحه را ارائه داد. وی افزود: انتقال کارکنان اگر ممنوع باشد، مشکلی ایجاد نمی کند. اما چرا ماموریت باید ممنوع باشد؟!

سید محمود میر لوحی در ادامه گفت: امروز واقعیت بخش اداری و اجرایی کشور مناسب نیست. و متاسفانه در دولت های نهم و دهم شاهد فربه شدن ساختار اداری بودیم، که البته شهرداری هم از این امر بی نصیب نبود.

وی افزود: این شرکت ها قرار بود  ابزاری باشند برای سرعت عمل و دور زدن بروکراسی های اداری، و حال با این پیشنهاد می خواهیم نیروها را به سمتشان گسیل بداریم.

در ادامه سید ابراهیم امینی که ریاست جلسه را در غیاب محسن هاشمی بر عهده داشت، گفت: ما در دولت هم برای انتقال و ماموریت بین دو وزارت خانه ممنوعیت نداریم. البته ماموریت طبق ضوابط خاص انجام می گیرد. حال ما چرا می خواهیم بابی را باز کنیم که در وزارتخانه ها هم مرسوم نیست. ما به جای ممنوعیت و مسدود کردن، بیاییم ضوابط و شرایط بگذاریم.

در ادامه حسن رسولی به عنوان نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نظر کمیسیون برنامه و بودجه این است که ماموریت در صورت وجود پست سازمانی بلا اشکال است.

در ادامه مقرر شد این بند از ماده 8 لایحه نیز بدین ترتیب اصلاح شود.

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری  نیز پیشنهاد داد: ماموریت بین سازمانی نباید شامل آتش نشانان شود. چرا که کار این عزیزان بسیار تخصصی است. و اگر کسی بخواهد از این سازمان مامور شود، جایگزینی برای آنان نیست.

حجت نظری نیز گفت: اینکه ممنوعیتی در این زمینه باشد، یک اقدام سختگیرانه است. و تصور کنید روزی مدیر عامل سازمان آتش نشانی بخواهد ارتقا یافته، و در پستی بالاتر در شهرداری به کار گرفته شود. آیا با این ممنوعیت می تواند؟

در ادامه مجید فراهانی گفت: با توجه به صعوبت و سختی آتش نشانی و با این اجازه ای که ما می دهیم، برخی افراد خواهان مامور شدن از این سازمان خواهند شد. و ما عملا خودمان به دست خودمان شرایطی را ایجاد می کنیم، که تعداد زیادی نیرو از آتش نشانی خواهان انتقال باشند.

حسن رسولی با تاکید بر اینکه مامور شدن به شرط وجود پست سازمانی باشد، این نگرانی را وارد ندانست و در ادامه زهرا صدر اعظم نوری نیز پیشنهاد خود را پس گرفت.

ادامه بررسی این لایحه به جلسه دیگر شورا موکول شد.

17-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: