• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٦:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٤٨
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

در شهرداری 17 هزار پست سازمانی ، اما 64 هزار شاغل وجود دارد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه پست های بدون ماموریت، وضعیت ساختار سازمانی شهرداری را فلاکت بارتر از امروز خواهد کرد، تاکید نمود: ساختار کلی به تایید سازمان اداری و استخدامی برسد، در غیر اینصورت ساختار قابلیت اجرایی بر اساس قانون را ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید حسن رسولی در دویست و هشتمین جلسه امروز شورای شهر با اشاره به بند 3 ماده 2 آیین نامه نحوه اداره جلسات شورای شهر، اظهار کرد: این بند هیات رئیسه شورای شهر را موظف می کند تا برای ارتقای کارآمدی بیشتر جلسات شورا تلاش کنند.

وی ادامه داد: جلسه با تاخیر 10 دقیقه ای آغاز شد. و در حال حاضر زمان زیادی از جلسه امروز باقی نمانده است. و هنوز وارد دستور جلسه نشده ایم. تاکنون چندین مرتبه از یکدیگر تشکر کردید. البته این خاستگاه نظام اداری کشور است، که مسئولان با خرج ملت از همدیگر تشکر می کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: بارها با اشاره به این بند قانونی تذکر داده ام، تا با تنظیم وقت بهره وری جلسات بیشتر شود.

وی در بررسی لایحه «ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران» درباره پیشنهاد درباره پست قائم مقامی و جانشینی در ساختار شهرداری تهران، اظهار کرد: در این پیشنهاد به دستورالعمل وزیر کشور استناد می شود. در حالی که این دستورالعمل قبل از مصوبه شورای امور اداری استخدامی کشور است. از لحاظ کارکردی نیز پیش از این نیز اعلام کردم، پست های بدون ماموریت، وضعیت ساختار سازمانی شهرداری را فلاکت بارتر از امروز خواهد کرد. در کل شهرداری 17 هزار پست سازمانی وجود دارد. یعنی 17 هزار شغل برای اداره شهر تهران نیاز است. اما در حال حاضر شهرداری تهران 64 هزار نفر شاغل دارد.

رسولی با بیان اینکه در سطوح مشاغل مدیریتی، پرفراوان ترین سازمان، شهرداری تهران است، اعلام کرد: اگر آقا یا خانم شهردار منطقه با وجود 8 معاون نتواند در زمانی که خودش پشت میز نیست، تعیین مسئولیت و تقیسم کار کند، ایراد مدیریت مجموعه است. و در نظریه های علمی توصیه نمی شود، برای این ایراد ظرفیت ساختاری ایجاد شود.

رسولی همچنین ادامه داد: ماده 122 قانون مدیریت خدمات کشوری، شهرداری و شوراهای شهر را موظف کرده است، بعد از پایان یافتن بحث ساختار سازمانی _ که مشتمل بر تعداد پست های معین وسطوح سازمانی است _ تاییدیه سازمان اداری و استخدامی کشور را دریافت کنند. حذف پست «قائم مقام» مصوب سازمان اداری استخدامی برای دستگاه های اجرایی است.

خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران درباره ساختار شهرداری به هر تصمیمی برسد، باید در بخش سازمان و شرکت ها به تایید وزیر کشور، و در ساختار کلی به تایید سازمان اداری و استخدامی برسد. در غیر اینصورت ساختار قابلیت اجرایی بر اساس قانون را ندارد.

16-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: