• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٥:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٤٤
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تذکر داد

لزوم اطلاع رسانی دقیق و روزانه از تعداد مبتلایان به کرونا

محمد جواد حق شناس با انتقاد از عدم ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت کشور در مواجه با شیوع کرونا، تاکید کرد: بهتر است ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در تهران گزارشی جداگانه ارائه کند، تا حداقل مردم خودشان تکلیف خود را بدانند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،  محمد جواد حق شناس در دویست و هشتمین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات این معاونت در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا، گفت : از همکاران عزیز در حوزه خدمات شهری و سایر سازمان های همکار در بدنه شهرداری تشکر می کنم، که زحماتشان نه تنها کمتر، بلکه در حد دیگر زحمت کشان صف اول کشور می باشد، و این جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی ادامه داد: نکته ای که سبب نگرانی شده است، افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا است، و این مهم لزوم اطلاع رسانی دقیق و روزانه را می طلبد.

حق شناس گفت: پیشنهاد می کنم که آقای شهردار هر روز در مورد بیماری کرونا شخصا با مردم صحبت کند، و گزارشی از آخرین وضعیت شهر را داشته باشد .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی افزود: نکته نگران کننده دیگر عدم شفافیت در ارائه امارهاست. بصورتیکه آمارهایی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه می شود، شفاف نیست. قبلا آمار مبتلایان به صورت استانی ارائه می شد. اکنون با رفتاری پوپولیستی، با تجمیع کل استان ها با هم ارائه می شود. و این موجب سردرگمی شهروندان شده است.

بطور مثال در جنوب کشور، استانی در وضعیت سفید قرار دارد. و وقتی با استان تهران با وضعیت قرمز ترکیب می شود، آماری غلط ارائه می شود.

محمدجواد حق شناس تصریح کرد: اکنون میزان مرگ و میری که در شهر تهران وجود دارد، و آماری که ارائه می گردد، با عددهای سطح کلان همخوانی ندارد. بهتر است ستاد مرکزی تهران گزارشی جداگانه ارائه کند، که حداقل مردم خودشان تکلیف خود را بدانند.

12-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: