• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٥:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٤٣
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

بازگشایی مشروط پارک ها اقدامی در جهت کاهش اثرات روانی قرنطینه خواهد بود

محمد سالاری گفت: بازگشایی مشروط و همراه با نظارت و رعایت کامل اصول بهداشتی پارک ها و بوستان های شهر اقدامی در جهت کاهش اثرات روانی قرنطینه در افراد جامعه خواهد بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و اموربین الملل شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص اقدامات این معاونت برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: مدیریت شهری تهران و علی الخصوص معاونت خدمات شهری و محیط زیست و سازمان ها و شرکت های مرتبط، در خط مقدم مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا بوده اند که ازهمه آن ها تشکر و قدردانی می کنم.

سالاری در ادامه ضمن اشاره به خدمات ارزنده سازمان بهشت زهرا(س) در این روزها بیان کرد: متاسفانه در خصوص تجمع خانواده های افرادی که به دلایلی غیرازبیماری کرونا فوت می کنند، و حتی برخی فوتی های کرونایی، ضوابط سختگیرانه ای وجود ندارد. بعضا شاهد اجرای مراسم کفن و دفن اموات با حضور جمعیت های حتی بیش از 100 نفره در بهشت زهرا هستیم، و کسی مانع این تجمعات نمی شود.

وی افزود: درست است که مردم خودشان نیز باید محدودیت ها را رعایت کنند. اما ما از ستاد ملی  مقابله با کرونای استان تهران درخواست داریم، نسبت به ایجاد این محدودیت ها اقدام کنند.

این عضو شورای شهر تهران از حضور زباله گردها در سطح شهر و تخلیه سطل های زباله توسط آن ها در شرایط حساس فعلی نیز انتقاد کرد، و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این مساله شد.

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین بر لزوم ارزیابی بازگشایی پارک ها و بوستان ها بصورت مشروط تاکید کرد، و گفت: با توجه به اینکه شرایط قرنطینه می تواند اثرات روانی برافراد داشته باشد، بازگشایی مشروط و همراه با نظارت بوستان ها می تواند در کاهش اثرات روانی وضعیت فعلی موثر باشد.

وی تاکید کرد: این اقدام باید با افزایش سرویس های بهداشتی استاندارد و ضدعفونی کردن مداوم آن ها در کنار رعایت اصول بهداشتی، ضدعفونی کردن نیمکت ها و رویکرد عدم تمرکز جمعیت همراه باشد.

سالاری در پایان از وزیر بهداشت برای اجرای درخواست مدیریت شهری و اعضای شورای شهر تهران، در لغو طرح ترافیک در وضعیت فعلی قدردانی کرد.

11-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: