• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٥:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٤١
حسینی میلانی مطرح کرد

زمان مناسبی برای اجرای اصولی تفکیک پسماند از مبدا است

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری برای ادامه وضعیت کنونی و جمع‌آوری پسماند باید طرحی داشته باشد. شاید این زمان فرصت مناسبی باشد که تفکیک از مبدا اصولی را اجرایی کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی در دویست و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، از گزارش معاون خدمات شهری درباره اقدامات شهرداری برای مقابله با کرونا و فعالیت‌های مستمر و فداکارانه پرسنل خدمات شهری و کارکنان شهرداری در این رابطه تشکر کرد، و گفت: طرح تفکیک پسماند در این مدت متوقف شده ، و از سوی دیگر بودجه طرح کاپ (طرح کاهش پسماند) هم قبل از عید تایید شده است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری شهرداری برای ادامه این وضعیت باید طرحی داشته باشد، و پیگیری و توضیحات لازم را در این رابطه بدهد. شاید این زمان فرصت مناسبی باشد که تفکیک از مبدا اصولی را اجرایی کرد.

این عضو شورای شهر با اشاره به وضعیت بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران اظهار داشت: گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد، مردم در دوره مبارزه با کرونا نیاز به تماس با طبیعت و استفاده از فضای سبز دارند. در این رابطه لازم است برای بهره‌برداری از بوستان‌ها پروتکل‌های دقیقی برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، همانند آنچه در سازمان میادین اجرا شده، تهیه و به شکل دقیقی اجرایی شود.

به گفته حسینی میلانی، پایش جمعیت استفاده‌کننده از پارک‌ها و بوستان‌ها برای مبارزه با کرونا بویژه برای برنامه‌ریزی‌های ستاد کرونا مهم و ضروری دانست.

وی با اشاره به مسئله سیلاب تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده، تابستان سال قبل لایروبی‌ها انجام شد. 26 میلیارد در این زمینه هزینه کردیم. اما این روند افزایشی است که باید برای افزایش آن، فکری کرد. در این رابطه ضروری است معاونت خدمات شهری طرحی برای کاهش هزینه و همکاری بیشتر صنوف و سایر گروه‌های اجتماعی تهیه کند.

نائب رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی انجمن‌های شورایاری‌ها برای مقابله با کرونا، ابراز داشت: شورایاری‌ها از زمان شیوع کرونا در تهران، 132 هزار ماسک و 100 هزار بسته بهداشتی تاکنون توزیع و چک لیست‌‌های نظارتی را تکمیل کرده‌اند. با هماهنگی بیشتر می‌توان از ظرفیت شورایاری‌ها برای مبارزه با کرونا در حوزه خدمات شهری استفاده کرد.

9-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: