• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٥:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٣٩
حبیب زاده:

کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری غربالگری نشده و تجهیزات حفاظت فردی ندارند

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات این معاونت در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا، گفت: پرسنلی که مستقیما با شهرداری در ارتباط هستند، غربالگری شده و در حد بضاعت شهرداری وسایل بهداشتی و حفاظتی در اختیار آنها قرار داده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب زاده در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پس از گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات این معاونت در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا، از تلاش های کارکنان سازمان میادین و میوه و تره بار، سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و بهشت زهرا(س) قدردانی کرد و با اشاره به وضعیت کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری گفت: پرسنلی که مستقیما با شهرداری در ارتباط هستند، غربالگری شده و در حد بضاعت شهرداری وسایل بهداشتی و حفاظتی در اختیار آنها قرارداده است.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اظهار کرد: براساس بررسی های صورت گرفته و اخبار کسب شده، هم غربالگری کارگران پیمانکار صورت نگرفته و هم وسایل بهداشتی و حفاظت فردی در اختیار آنها قرار نگرفته است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم پرداخت پاداش به پرسنل حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا تاکید کرد، و گفت: متاسفانه بخشی از کارگران پیمانکاری ها هنوز عیدی و پاداش سال قبل و بعضا حقوق اسفندماه خود را نیز دریافت نکرده اند.

حبیب زاده با اشاره به بخشنامه «بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای پیمانكاری حجمی موجود» معاونت منابع انسانی شهرداری در بهمن ماه سال 1397 که طبق آن پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری ملزم به رعایت حقوق کارگران هستند، ادامه داد: این بخشنامه از زمان دکتر شیخ، تهیه شده که تمامی موارد آن منطبق بر مقررات و قانون کار است. نه تنها الزامات مطرح شده در این بخشنامه مورد اجرا قرار نگرفته ، بلکه حتی حق مرخصی کارگران نیز به آنها پرداخت نشده است. 

وی تصریح کرد: اساسا مقررات قانون کار درباره کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری انجام نشده و کارگران هر روز در وضعیت بدتری قرار می گیرند. بایستی این موضوع را جدی بگیریم و آن بخشنامه که عینا قانون بود، مورد اجرا قرار گیرد.

7-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: