• شنبه ٢٣ فروردين ١٣٩٩-٠٨:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤١٨
میرلوحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

کرونا درآمد‌های شهرداری تهران را دوسوم کاهش داد

عضو شورای شهر تهران گفت: درآمدهای شهرداری تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸ به میزان ۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه شیوع کرونا تأثیر بسیاری بر کاهش درآمد‌های شهرداری تهران داشته است، گفت: شیوع ویروس کرونا درآمد‌های شهرداری تهران را نسبت به مدت مشابه سال قبل دوسوم کاهش داده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درآمد‌های اصلی شهرداری تهران در حوزه ارزش افزوده، مالیات و بخش‌های اقتصادی است، تصریح کرد: به دلیل اینکه فعالیت‌های ساخت و ساز متوقف شده است، بیشتر افراد هم از مراجعه برای کسب پروانه ساخت خودداری کرده‌اند، به ویژه اینکه اغلب فعالان در حوزه ساخت و ساز در ماه اسفند اقدام به کسب پروانه می‌کردند که امسال شیوع کرونا مصادف با ماه اسفند بود و لطمه بزرگی به درآمد‌های حاصل از این بخش زد.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا درآمد‌های شهرداری تهران ۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافت، چنانچه در اسفند ماه سال ۹۷، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و امسال این مبلغ به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا میزان هزینه‌های شهرداری هم افزایش یافت، گفت: امسال زمان خدمات دهی گرمخانه‌ها افزایش یافت و اقداماتی که به منظور ضد عفونی و سم پاشی معابر و اماکن عمومی نظیر مترو و ایستگاه‌های اتوبوس صورت گرفت، هزینه‌ها را بالا برد.

میر لوحی تصریح کرد: هنوز برآورد دقیقی از میزان افزایش هزینه‌های شهرداری تهران صورت نگرفته است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: