• سه شنبه ١٩ فروردين ١٣٩٩-١٤:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٨٩
واکنش احمد مسجدجامعی به گزارش رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران

مدیریت یکپارچه شهری را که در قانون آمده، در عمل نداریم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضروری است تلاش انجام‌گرفته توسط کارگران شهری، رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، کارگران میادین میوه و تره‌بار، رفتگران، کارکنان بخش پسماند و بسیاری دیگر از عزیزان شاغل در بخش خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان، بیشتر نمایانده شود، تا آنها هم از اجر مادی و معنوی برخوردار شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و هفتمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در خصوص  گزارشی از وضعیت کنونی کرونا در تهران و چگونگی تعامل با مدیریت شهری ضمن تشکر از دکتر زالی برای حضور در شورای شهر گفت: وقتی می گوییم تهران شهری است برای همه، و تهران آیینه ایران است، یعنی حق حیات هم برای همه است. نخستین مساله در این موارد هم دفع خطر از حیات شهروندان و زمینه سازی برای سلامت شهروندان است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در قانون شهرداری ها هم آمده است که اگر جامعه در معرض خطر قرار بگیرد، مهمترین وظیفه شهرداری کمک به جلوگیری از تهدید و همه گیری بیماری های واگیر است. این موضوع یعنی کمک شهرداری به جلوگیری از تهدید و همه‌گیری بیماری در جای خودش درست است، اما نکته این است که حجم خواست ها از شهرداری متناسب با اعتبارات واختیارات شهرداری نیست.

وی افزود: ما مدیریت یکپارچه شهری را که در قانون آمده در عمل نداریم، بنابراین همه آنچه شما از ما می خواهید تا زمینه اجرای آن را فراهم کنیم،در اختیار شهرداری نیست.

مسجدجامعی با اشاره به وضع معتادان در تهران گفت: چگونه است که رهاکردن معتادان متجاهر بدون اطلاع و بی هیچ هماهنگی با ما انجام می شود، ولی ما باید پاسخگوی اتفاقاتی که در شهر می افتد باشیم؟ در این خصوص هم این نماینده شوراست که در رسانه های رسمی کشور مورد سوال قرار می گیرد و باید پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر تهران ضمن بیان این نکته که من از نگاه اجتماعی شما بسیار خوشحالم، یادآور شد: اگر در مقابله با کرونا، کادر درمان و پزشکان به لحاظ جایگاه بهداشتی در صف مقدم هستند، ما از نظر خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان در صف مقدم قرار داریم.

وی در ادامه به ارزیابی جایگاه اجتماعی مقابله با کرونا پرداخت، و گفت: جایگاه اجتماعی مبارزه با کرونا کمتر ازجایگاه بهداشتی آن نیست. ولی متاسفانه شما هیچوقت نمی بینید از کسانی که در این زمینه مشغول کار هستند نامی برده شود، و آن نیکنامی که برای جامعه پزشکی هست، که باید هم باشد و ما هم سپاسگزار آن‌ها هستیم، برای خدمتگزاران شهری هم باشد.

مسجدجامعی با بیان این نکته که مقصود من از خدمت‌رسانی به شهر، شورا و مدیریت شهری نیست، متذکر شد: مراد من همان کسانی هستند که زباله های خطرناک بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی را جابجا می کنند. در دوره های قبل هم بارها گفته شده که زباله های خطرناک بیمارستانی هنوز به سامان نیست. این موضوع در شرایط فعلی بسیار خطرناک‌تر است، و شهرداری این کار را با شرایط دشوار انجام می دهد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: وقتی سخن از مدیریت شهری به‌میان می‌آورم ، منظورم پرسنل بخش خدمات، پسماند، گورستان ها و مانند آن‌هاست که در این روزهای بحرانی و سخت، کاری بس دشوار را انجام می‌دهند، و مستقیما با بیماری، بیماران و درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا ارتباط دارند.

وی با تاکید بر این نکته که لازم است همکاری و همدلی با مدیریت شهری بیشتر شود، گفت: ضروری است تلاش انجام‌گرفته توسط کارگران شهری، رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، کارگران میادین میوه و تره‌بار، رفتگران، کارکنان بخش پسماند و بسیاری دیگر از عزیزان شاغل در بخش خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان بیشتر نمایانده شود، تا آنها هم از اجر مادی و معنوی برخوردار شوند.

10-207

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: