• سه شنبه ١٩ فروردين ١٣٩٩-١٠:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٨٠
رییس شورای شهر به دلیل شرایط خاص و کسری درآمد شهرداری خواستار شد

دولت با تخصیص منابع جایگزین به مدیریت شهری تهران موافقت کند

محسن هاشمی بر لزوم حمایت دولت از مدیریت شهری در این بحران تاکید کرد و افزود: از ریاست محترم جمهور و هیات دولت، انتظار داریم نسبت به تخصیص منابع جایگزین به مدیریت شهری بخشی بعنوان کمک و بخشی هم از محل تسهیلات مصوب جبرانی کرونا موافقت نمایند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در ابتدای دویست و هفتمین جلسه شورا با بیان اینکه در آستانه ولادت بقیه الله الاعظم قرار داریم، گفت:  ظهور و فرج در شرایطی رخ می دهد که جهان پر از ظلم و جور باشد. امروز شرایطی داریم که علاوه بر احساس ظلم و نارضایتی در سراسر جهان، ناامیدی در اصلاح وضعیت موجود نیز به چشم می خورد. امیدواریم با ظهور حضرت گشایشی پایدار در زندگی انسان ها حاصل شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مساله ای  که این روزها در شهر تهران مشاهده می شود، ازدحام و ترافیک تردد شهروندان در خیابان ها و مکان های عمومی شهر است که شاید نسبت به سایر کلانشهرهای درگیر با کرونا، بیشتر باشد. این نگرانی وجود دارد که با افزایش فعالیت ادارات از یک سوم به دوسوم این ازدحام نیز مضاعف شود.

محسن هاشمی در ادامه افزود: تصاویری که از ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی، میادین میوه تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و برخی خیابان های اصلی در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می دهد که وضعیت کلانشهرتهران با حدود ده میلیون جمعیت، قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست. اگر می خواهیم پاندمی* کرونا را در تهران مهار و مدیریت کنیم، باید حتما برنامه ویژه و متفاوتی با سایر نقاط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انداختن مشکلات به گردن مردم و مقصر دانستن آنها نیز مشکلی را حل نمی کند، تاکید کرد: ما مسئولان و مجموعه مدیریت کشور باید با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی، محدودیت های قانونی و تشویق و تنبیه ها، رفتار مردم را مدیریت و براساس الگوی مطلوب هدایت کنیم. شاید تاکنون به دلایل مختلف درست عمل نکرده ایم.

محسن هاشمی همچنین تاکید کرد: برای زنده نگه داشتن امید و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی یا بهتر نشان دادن عملکرد خودمان نسبت به سایر کشورها، در اطلاع رسانی با تاخیر و ملایم نشان دادن ابعاد موضوع عمل کرده ایم.

وی افزود: در اعمال محدودیت های تردد و کسب وکار، بدلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و نافرمانی مدنی، با اقتدار عمل نکردیم. در اعمال تشویق ها و تنبیه ها هم به دلیل مشکلات کسری بودجه و تحریم بیش از حد احتیاط کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این نکته که اگر با جدیت بیشتری در تهران عمل نکنیم، گفت: همانگونه که وزارت بهداشت روزگذشته وضعیت قرمز در تهران اعلام کرد، شاهد تشدید شیوع این بیماری خواهیم بود.

محسن هاشمی بر لزوم حمایت دولت از مدیریت شهری در این بحران  تاکید کرد، و افزود: بسیاری از فعالیت های شهرداری به دلیل شرایط خاص و تصمیمات ستاد ملی کرونا، تعطیل شده است. رکود در فعالیت ها موجب کسری منابع مالی مدیریت شهری در سال جاری می گردد. از ریاست محترم جمهور و هیات دولت، انتظار داریم نسبت به تخصیص منابع جایگزین به مدیریت شهری، بخشی بعنوان کمک و بخشی هم از محل تسهیلات مصوب جبرانی کرونا موافقت نمایند.

*پاندمی: همه گیری جهانی

1-207

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: