• يکشنبه ١٧ فروردين ١٣٩٩-٠٥:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٧٤
پیروز حناچی به شورای شهر گزارش داد

از غربالگری تهران تا ضد عفونی کردن روزانه 250 میدان میوه و تره بار و حمل 100 تن زباله بیمارستانی

شهردار تهران در صحن شورا گفت: همکاری با وزارت بهداشت برای غربالگری تهران و شناسایی بیماران از طریق سراهای محلات و شهرداری های نواحی در حال انجام است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی در دویست و ششمین جلسه شورا و در گزارشی به شرح اقدامات شهرداری در راستای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: ما از دوم اسفند ماه، زمانی  که رسما اولین وضعیت هشدار در  پایتخت اعلام شد، ستاد کرونایی شهرداری در سازمان مدیریت بحران شهر تهران با  5 کمیته   فعال شد.

حناچی افزود: از تصمیمات این ستاد، به کار گیری 20 هزار نیروی آموزش دیده برای ضد عفونی وسایل حمل و نقل عمومی و اماکن خدماتی شهرداری، ارائه خدمات آموزشی، ارائه بیش از هزار محتوای آموزشی، اهدای 40 هزار بسته بهداشتی به برخی خانواده ها می توان اشاره کرد.

وی افزود: در این ایام، ماهانه 66 هزار نفر در گرمخانه ها پذیرش داده می شوند و تاکنون در گرمخانه ها یک مورد آلودگی به کرونا نداشتیم.

شهردار تهران ادامه داد: پخش آنلاین کنسرت ها یکی دیگر از اقدامات شهرداری بود که با استقبال شهروندان نیز همراه شد، به طوریکه 5 میلیون نفر به صورت آنلاین از کنسرت ها بازدید داشته اند.

حناچی با اشاره به فعالیت میادین میوه تره بار در این ایام اشاره کرد و گفت: فعالیت 250 میدان میوه و تره بار، فقط با یک روز تعطیلی که روزانه با 10 هزار لیتر مواد ضد عفونی می شوند و 6700 کارگر آن نیز  غربالگری شده اند، از جمله دیگر اقدامات شهرداری تهران بوده است. در نظر سنجی های انجام شده نیز شهروندان 71 درصد از فعالیت این میادین رضایت داشته اند.

وی ادامه داد: آغاز راه اندازی فروش مجازی در 12 میدان میوه و تره بار، فعالیت 49 فروشگاه شهروند و اجرای طرح های فاصله گذاری در آن نیز از دیگر اقدامات بوده است.

حناچی با اشاره به حجم پسماند در این ایام افزود: در حال حاضر حجم زباله ها در شهر به  6800 تن رسیده است. اما باید  تفکیک زباله از درب منازل به عنوان یک امر جدی آغاز شود.

وی ادامه داد: حجم زباله های عفونی بیمارستانی از 80 تن به 100 تن افزایش یافته است.

شهردار تهران در ادامه گفت: از دیگر اقدامات مورد اشاره می توان به توزیع 60 هزار ماسک بین پاکبانان در این ایام اشاره کرد.

شهردار تهران ضمن بیان اینکه در این روزها 3 هزار کارگر با پرداخت حقوق به مرخصی رفتند، افزود: همچنین نسخه جدید اپ تهران من برای ارائه خدمات بیشتر شهروندان اماده شده است. ارایه مشاوره رایگان با سامانه 1842 نیز از دیگر اقدامات در این ایام بوده است.

شهردار تهران در پایان سخنان خود گفت: ما همچنین کار غربالگری را در شهرداری آغاز کردیم و در همکاری با وزارت بهداشت، غربالگری تهران برای شناسایی بیماران از طریق سراهای محلات و شهرداری های  نواحی در حال انجام است.

حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران تا کنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدش کاهش یافته است، گفت: برای حل این مشکل در حال رایزنی هستیم.

وی با اشاره به ارتباطات بین‌المللی اش در این روزهای کرونایی افزود:‌ ما با دو ویروس کرونا و تحریم توأمان می‌جنگیم، و قطعا می‌توانیم این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم. اما از سوی دیگر باید فشارهای تحریمی بر مردم کاهش یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه در اواخر بهمن ماه، ویدئو مپینگ ووهان در تهران اجرایی شد، گفت: آن اقدام باعث شد که دوستان چینی‌مان تشکر کنند و شهردار پکن تشکر صمیمانه‌ای داشت و عنوان کرد که ما افرادی را که در روزهای سخت ما را فراموش نکردند؛ فراموش نمی‌کنیم و دیدید که چه حجم زیادی از کمک‌ها را به کشورمان داشتند که ما آنها را تحویل وزارت بهداشت دادیم. اما در این میان یک دستگاه امحاء زباله‌های بیمارستانی با ظرفیت ۸۰۰ کیلو در ساعت وجود داشت که در حال حمل آن هستیم و کمک های چین بسیار بیشتر از کمک‌هایی بود که ما به آنها کردیم.

حناچی با بیان اینکه چندی پیش یک ویدئو مپینگ دیگر با موضوع شیوع کرونا در دنیا اجرایی شد، ادامه داد: آن ویدئو مپینگ با محوریت بنی آدم اعضای یک پیکرند، برگزار شد و دیدید که شب گذشته نخست وزیر اسپانیا نیز به این شعر اشاره کرد و من به یاد سخنان حاج قاسم سلیمانی می‌افتم که می‌گفتند در هر بحران علی رغم تهدیدها، یک فرصت نهفته است و من معتقدم نباید بترسیم و نترسانیم؛ اما باید شرایط را مدیریت کنیم و کرونا نیز یک فرصت برای همبستگی و شکستن تحریم‌ها است و همه ما باید تلاش کنیم از طریق تریبون‌های مختلف صدای مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

11-206

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: