• يکشنبه ١٧ فروردين ١٣٩٩-٠٥:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٧٣
محسن هاشمی :

وقتی یک سوم از نیروهای شهرداری بر سرکار هستند، برگزاری جلسات مجازی برای شورا زیبنده نیست

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی از 70 هزار نیروی شهرداری می خواهیم ، یک سوم بر سر کار خود حاضر باشند، که بسیاری از آنان نیز در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی و دور از مهلکه زیبنده نیست. چرا که ما هم از مردم هستیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و ششمین جلسه شورا، بررسی طرح دو فوریتی مبنی بر برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی تقدیم هیات رییسه شد.

محسن هاشمی در جریان بررسی این طرح گفت: بر طبق قانون و بر اساس آیین نامه شورا که در سال 78 به تصویب رسیده، و اتفاقا مورد اعتراض هم واقع شده بود. در ماده 9 به صراحت تاکید دارد، بعد از تشکیل شورا، شورا می بایست در هر ماه، حداقل دو جلسه را به صورت عادی در محل شورا تشکیل دهد. لذا برگزاری جلسات به صورت مجازی خلاف آیین نامه است.

هاشمی در ادامه پیشنهاد داد: در این شرایط خاصی که به وجود آمده، ما می توانیم در خصوص جلسات فوق العاده بر طبق یک آیین نامه فرعی عمل کنیم، و جلسات فوق العاده را به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسات (مجازی) مباحث مطرح می شود، و اگر نیاز به رای گیری بود ، رای گیری به روزهای جلسه علنی موکول می شود.

الهام فخاری در ادامه گفت: این طرح بر این مبنا ارائه شد که اگر احیانا در شرایط بسیار خاص تر کشور و شهر در وضعیتی قرار گرفت که امکان حضور فیزیکی کم بود، وخطر حضور فیزیکی افزایش پیدا کرد، جلسات به صورت مجازی برگزار شود

محسن هاشمی در ادامه افزود:  در این مورد باید با ستاد ملی مبارزه با کرونا  نامه نگاری کنیم. و از آنها بخواهیم در آن شرایط، این امکان را هم فراهم کنند. اما وقتی 70 هزار نیرو در شهرداری داریم، و از آنها می خواهیم یک سوم از این تعداد حضور داشته باشند، نمی توان انتظار داشت خودمان به صورت مجازی جلسه برگزار کنیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران باید حداقل دو جلسه در ماه داشته باشیم، و ما می توانیم 4 جلسه در روزهای  یکشنبه به صورت عادی برگزار کنیم، و جلسات فوق العاده در روزهای سه شنبه را به صورت مجازی برگزار کنیم.

در ادامه حجت نظری و بهاره آروین نسبت به برگزاری این جلسات و اینکه اگر قرار است در آن رای گیری نباشد، مخالفت کردند.

سید محمود میر لوحی نیز گفت: ما تفاوت داریم با بقیه سازمان ها و ما در کنار وزارت بهداشت و درمان، دو بخشی هستیم که اگر درست عمل کنیم، برای این بحران نقش کلیدی داریم. در حال حاضر  نیروهای شهرداری در خط مقدم هستند و لذا ما نیز باید در کنار آنان باشیم.

وی افزود: متاسفانه مشارکت شهروندان تهرانی در غربالگری کرونا 50 درصد  بوده است. در حالی که 67 میلیون نفردر این طرح شرکت کرده اند. اما با شروع مشارکت شهرداری تهران در این طرح، شاهد افزایش مشارکت شهروندان هستیم. بطوریکه شهرداری های مناطق و نواحی شروع به تماس با اصناف و مردم کرده اند. در مواقع بحران ما باید در کنار ستاد بحران باشیم، و لذا نمی توانیم جلسات را تعطیل کنیم.

در نهایت مقرر شد این طرح مجددا در هیات رییسه شورا بررسی شود. در این جلسه همچنین بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران"  در دستور قرار گرفت و در ابتدا نظر کمیسیون فرهنگی شورا مبنی بر رد این طرح به رای گذاشته شد که رای نیاورد. در ادامه مقرر شد این طرح در هیات رییسه بررسی و به کمیسیون مشترک ، متشکل از کمیسیون فرهنگی، کمیسیون محیط زیست و سلامت و کمیسیون شهر سازی ارسال شود.

10-206

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: