• يکشنبه ١٧ فروردين ١٣٩٩-٠٤:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٧٢
احمد مسجد جامعی:

باید نگرانی مالی خانواده های جانباختگان خدمات شهری به حداقل برسد

مسجدجامعی با اشاره به جایگاه رفیع جانباختگان خدمات شهری گفت: باید به آنان که در راه خدمت به شهر و شهروندان، جان فدا می کنند به گونه ای توجه شود که نگرانی مالی و اقتصادی خانواده های آنها بابت آینده شان به حداقل برسد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در دویست و ششمین جلسه گفت: در خط مقدم مبارزه با کرونا، جز پزشکان و کادر پزشکی و درمانی که بی گمان بیش ترین سهم را دارند، نیروهای دیگری هم هستند که کمتر دیده شده و می شوند. کسانی که به نظافت شهر مشغول هستند. رانندگان اتوبوس ها، تاکسی ها، خدمه مترو، کسانی که رسیدگی به فضای سبز و یوستان ها را بر عهده دارند. کارکنان دلسوز شهر سالم، آتش نشان ها، کارگران پسماند، نیرو های شاغل در میادین میوه و تره بار و حتی کارکنان فروشگاه های شهروند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: به عنوان مثال رانندگان وسایل نقلیه عمومی را در نظر بگیریم. وقتی یک مسجد با 40، 50 نمازگزار که معمولا محلی و آشنا هستند و از وضع سلامتی یکدیگر کم و بیش اطلاع دارند، بسته می شود، اگر مترو و اتوبوسرانی و دیگرانی که شمار بیشتری مسافر را از این سو به آن سوی شهر می برند، هزینه پر خطر ادامه جا به جایی شهروندان  را چه کسی می خواهد بپردازد؟

وی با بیان اینکه روز گذشته از کارکنان شورای شهر تست کرونا گرفتند که جای تشکر دارد،  تاکید کرد: جای آن دارد از کلیه پرسنلی که در صف مقدم مقابله با کرونا هستند نیز تست کرونا گرفته شود.

مسجدجامعی در ادامه سخنان خود به طرح چند پرسش پرداخت و اظهار داشت: آیا تا کنون کسی آمار مبتلایانی را که در عرصه های گوناگون خدمت رسانی به شهر و شهروندان  در صف مقدم مقابله با کرونا هستند، اعلام کرده است؟ آیا از کسانی که به خدمات بیمارستانی می پردازند و مثلا کیسه های خطرناک زباله های بیمارستانی را جمع آوری و جا به جا می کنند، جایی یاد شده است؟ وقتی برای خاکسپاری بیمار از دست رفته ای به خانواده وی می گویند، جز چند نفر حاضر نشوند و با فاصله 3 متر از قبر و با فاصله مشابه از یکدیگر بایستند، آیا تا کنون برای کسانی که پیکرهای بی جان آنها را جا به جا و دفن می کنند، عملا کاری کرده ایم؟

عضو شورای شهر تهران افزود: برای آن دسته از عزیزانی که در صف نخست پزشکی و درمانی هستند، گذشته از نیک نامی و اجر و ثواب معنوی، پاداش هایی هم در نظر گرفته اند. اما آیا برای کسانی که در شرایط بس دشوار کنونی خاموش و سر به زیر به وظیفه خود می پردازند هیچ پاداشی منظور شده است؟

وی با تاکید بر این نکته که باید از قدر و منزلت همه کسانی که پیشاپیش جامعه و با فداکاری تمام به مبارزه با بحران کنونی همت گماشته اند، به طور شایسته تجلیل به عمل آید، گفت: دیروز متاسفانه خبر درگذشت 3 یا 4 راننده تاکسی، 2 راننده اتوبوس، 1راننده شرکت خودرو سرویس منتشر شد، و اعلام کردند که تا کنون تعداد زیادی از راننده های خطوط اتوبوس رانی و نیروهای دیگر خدماتی هم دچار کرونا شده اند، و تست آنان مثبت بوده است. اما به نظر می آید جانباختگان و آسیب دیدگان خدمات شهری فراموش شده اند.

مسجدجامعی در ادامه به جایگاه رفیع جانباختگان خدمات شهری اشاره کرد و افزود: باید به آنان که در راه خدمت به شهر و شهروندان جان فدا می کنند، به گونه ای توجه شود که نگرانی مالی و اقتصادی خانواده های آنها بابت آینده شان به حداقل برسد.

عضو شورای شهر تهران افزود: گفته های اینجانب در باب نقش ماموران خدمات شهری در مواجه با بحران کرونا برای قدر شناسی از خدمات و جان فشانی های خود آنها است، نه شورا و مدیریت شهری.

مسجدجامعی در پایان گفت: می دانم که مردم خادمان خاموش شهر را که جان به کف مشغول خدمت هستند، فراموش نخواهند کرد.

9-206

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: