• يکشنبه ١٧ فروردين ١٣٩٩-٠٣:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٧٠
زهرا نژاد بهرام ،عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران انتقاد کرد

چرا نماینده مردم در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور ندارد؟

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرتب توصیه می کنیم که کسی از خانه اش بیرون نیاید. به اصناف توصیه می کنیم که مغازه هایشان را ببندند، و توصیه و الزام و جریمه را برایشان تدارک دیده ایم. چگونه است که به یکباره در روز شانزدهم فروردین ترافیکی در شهر تهران دیده می شود که تا پیش از آن حداقل در طول بیست روز گذشته قابل مشاهده نبوده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا نژاد بهرام در دویست و ششمین جلسه شورا با ایراد تذکراتی نسبت به ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر قرار است ستاد ملی کرونا سیاست یک بام و دو هوا را به اجرا در بیاورد، بهتر است که به اصناف و بخش های مختلف جامعه بیندیشد، که آنها هم مجبور هستند نیازهای اقتصادی را برطرف کنند.

وی ادامه داد: حداقل کارکنان دولت و بخش های متصل به حوزه های شرکت ها و سازمان های نیمه دولتی مبنایی برای پرداخت دیون دارند. اما اصناف نیازمند تامین منابع از محل های داخلی خودشان هستند. پس اگر قرار است که برگردیم سرکار و دوباره روند گذشته را در پیش بگیریم، ظاهرا کرونا عقب کشیده و از بین رفته و ما خبر نداریم. این رفتاری که در رابطه با دستگاه های اداری در روز گذشته و امروز شاهدش بودیم، قابل توجیه نیست.

وی افزود: هم اکنون ترافیک تهران به شدت نگران کننده ست. چیزی که بر خلاف سیاستگذاری استراتژیک برای جلوگیری از شیوع  کرونا بوده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: چگونه می شود در شهری که پایتخت فرهنگی-اجتماعی و سیاسی و اقتصادی یک کشور است، و مرکز بزرگترین تجمع جمعیتی می باشد، بالغ بر هشت و نیم میلیون نفر جمعیت بر اساس آمارهای سال ۹۸ ، و در روز بالغ بر ۱۲میلیون نفر جمعیت را در درون خودش دارد، نماینده پارلمان در ستاد پیشگیری از کرونا برای جلوگیری از یک بحران جدی حضور نداشته باشد!

نژاد بهرام با انتقاد از عدم حضور نمایندگان مردم تهران در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: چرا در ستاد تصمیم گیری نماینده مردم حضور ندارد؟ این چگونه ستاد تصمیم گیری است که نسبت به هر اقدامی که می خواهد در شهر تهران صورت بگیرد واکنش درستی ندارد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شورای شهر تهران انتظار می رود که تصمیم گیری کند . قانون گذاری کرده و مصوبه تهیه کند .اما در تصمیم گیری حضور نداشته باشد و از دیدگاه ها و رویکردهای اعضای شورا که نمایندگان مردم هستند دفاع صورت نگیرد.

وی یاد آور شد: چگونه است که ما باید مثل همه بخش ها و دستگاه های اداری در حاشیه باشیم و پیشنهاداتمان را مطرح کنیم، شاید مورد پذیرش قرار بگیرد ، شاید هم مورد پذیرش قرار نگیرد.

نژاد بهرام در ادامه و در تذکری به شهردار تهران گفت: جناب آقای شهردار ، همکاران محترم ما در مدیریت اجرایی شهری؛ فراموش نکنید اگر ستاد ملی کرونا نسبت به این موضوع جدیت زیادی ندارد، حداقل مدیریت شهری برای اداره شهر باید دقت لازم را داشته باشد.معلوم نیست بحران کی به پایان میرسد. برنامه ما برای مدیریت بحران در صورت ادامه تا پایان تابستان چیست؟ برنامه ما برای اداره شهر تهران تا پایان سال ۹۹ چیست؟ برنامه ما برای بعد از بحران چیست؟

وی افزود: انتظار ما از مدیریت اجرایی شهر تهران این است که در اسرع وقت نسبت به تهیه و تدوین برنامه اجرایی شهر در صورت تداوم بحران که امروز حداقل می دانیم تا پایان فروردین ادامه دارد و احتمال تداوم آن تا پایان تابستان وجود دارد، اقدام کند.

7-206

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: