• يکشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٨-٠٥:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٣٦
با پیشنهاد علی اعطا و در قالب طرح دو فوریتی مصوب شد:

فعالیت کمیته های نما به مدت دو ماه تعطیل شد

دو فوریت طرح "اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین پروژه های ساختمانی برای ارائه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع کرونا" تصویب شد.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران گفت: با تصویب طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذیعنفین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» برای پرونده های شهرسازی که تمامی اسناد و مدارک صدور پروانه ساختمانی را ارائه کردند و صرفاً در انتظار تاییدیه نمای ساختمان هستند، با اخذ تعهدات قانونی، پروانه ساختمانی صادر می‌‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه در بیست و سوم دی ماه سال ٩٧ مصوبه ای تحت عنوان طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران در شورای شهر به تصویب رسید، گفت: به موجب این مصوبه در ٢٢ منطقه و معاونت شهرسازی و معماری ٢٣ کمیته نما تشکیل شد، که تصویب طرح نمای ساختمان‌ها به عنوان بخشی از فرایند صدور پروانه بر عهده این کمیته ها است.

وی تصریح کرد: طبق تبصره ۶ ماده ۴ مصوبه سال ٩٧ درج نمای تایید شده در پروانه علمیات ساختمانی الزامی و صدور پروانه ساختمان بدون درج نمای تایید شده در آن ممنوع است.

عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرایط اخیر، و به دنبال شیوع ویروس کرونا، جلسات کمیته های نما تشکیل نمی شود، اضافه کرد: اگرچه شهرداری الگویی را برای تشکیل جلسات کمیته های به صورت مجازی در نظر گرفت، اما عملا امکان پذیر نشد. در حال حاضر در مناطق با تعداد قابل توجهی از پرونده ها مواجه هستیم، که این ها تمامی فرآیندهای لازم را طی کرده اند، و صرفا به دلیل اینکه جلسات کمیته های نما تشکیل نمی شود، امکان گرفتن پروانه برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکان این وجود نداشت که بر خلاف مصوبه پیشین خود به شهرداری اجازه دهیم به صورت تعهدی عمل کنند، اضافه کرد: با تصویب طرح دو فوریتی«اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین( ذیعنفین) پروژه های ساختمانی برای ارایه تاییدیه نمای ساختمان به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» برای دو ماه به صورت تعهدی این امر به تعویق می افتد.

در نهایت پس از بحث و بررسی در صحن شورای شهر تهران، دو فوریت طرح و مفاد آن با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

11-205

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: