• يکشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٨-٠٤:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٣١
حسینی میلانی درخواست کرد

شهروندان در صورت مشاهده زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن اطلاع‌رسانی کنند

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، شهرداری تهران جمع‌آوری و تفکیک زباله خشک را متوقف کرده است. اما متاسفانه همچنان در برخی مناطق شاهد جمع‌آوری زباله از مخازن توسط زباله‌گردها و وانتی‌ها هستیم. شهروندان در صورت مشاهده زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن اطلاع‌رسانی کنند

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی در دویست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، با تشکر از خدمات پاکبان و نیروهای خدمات شهری در مقابله با شیوع کرونا، گفت: فعالیت شورایاران برای مقابله با شیوع کرونا در سطح محلات قابل تقدیر است. خدمات آنها دارای جنبه‌های مختلف اعم از آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده و همکاری با نهادها و دستگاه‌های مختلف است.

وی با انتقاد از تداوم زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن اظهار داشت: شهرداری جمع‌آوری  و تفکیک پسماند خشک را متوقف کرده، اما همچنان این کار ادامه دارد. البته این موضوعی فرابخشی است و نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: ورودی مجتمع آرادکوه ۲۰ درصد افزایش داشته و لازم است سازوکارهای همکاری و نظارتی افزایش یابد.

حسینی میلانی با قرائت تذکر خود تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، شهرداری تهران جمع‌آوری و تفکیک زباله خشک را متوقف کرده است. اما متاسفانه همچنان در برخی مناطق شاهد جمع‌آوری زباله از مخازن توسط زباله‌گردها و وانتی‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه، از دادستان تهران و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ درخواست می‌کنم با همکاری شهرداری مانع زباله‌گردی در سطح شهر شوند.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه به شهرداری تذکر می‌دهم، سازوکارهای نظارتی و بازرسی را در سطح نواحی تقویت کند، خاطرنشان کرد: ساماندهی برداشت غیرمجاز باید در اولویت شهرداران مناطق قرار گیرد، و کمک‌های لازم برای رسیدگی به وضعیت کودکان زباله‌گرد و خانواده‌هایشان با همکاری استانداری و بهزیستی انجام پذیرد.

حسینی میلانی اضافه کرد: از شهروندان محترم تهرانی درخواست می‌کنم در صورت مشاهده زباله‌گردی و برداشت غیرمجاز از مخازن از طریق سامانه ۱۳۷ و کد ۶ اطلاع‌رسانی کنند.

5-205

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: