• سه شنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٨-١٦:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣١٤
رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران

مزارع کشت سبزی جنوب تهران، بهترین مکان برای تولید سوخت های زیستی است

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر می خواهیم محصولات سالم غذایی در سفره خانواده ها وجود داشته باشد، اگر می خواهیم هزاران تن روغن سوخته دوباره به محصولات غذایی شهروندان باز نگردد، باید شرایط برای تولید سوخت های زیستی فراهم شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میر لوحی در دویست و چهارمین  جلسه شورا و در جریان بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه سوخت های زیستی و بیو روانکار* "  گفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران  به این جمع بندی رسیدیم که شورای شهر فقط شورای شهرداری تهران نباشد. و عنوان برنامه را گذاشتیم توسعه شهر ،و تقریبا تلاش کردیم تا تعدادی مصوبات داشته باشیم که  دستگاه های دیگر را نیز ملزم به اجرای بخشی از مسئولیت ها، بر طبق  اصل 103 قانون اساسی بکند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما برخی چالش ها را داریم ،که تماما در حیطه مدیریت شهری نیست. از جمله ترافیک و آلودگی هوا ، و همانطور که مشاهده کردید، ما طرح ترافیک را به طرح کاهش آلودگی هوا تغییر دادیم. اینکه ایران خودرو و سایپا چه خودروهایی تولید می کنند، در حیطه اختیار ما نیست. ولی خودرویی که 60 درصد آلودگی هوا را ناشی می شود، می بایست با کاهش تردد روبرو شود.

میر لوحی ادامه داد: بخارات ناشی از احتراق ام تی بی ای* در هوا جمع می شود، و با باران فرو می ریزد، و به فاظلاب سرریز می شود، و همین آب مزارع کشت سبزی را در جنوب تهران آبیاری می کند. این یعنی سونامی سرطان!

وی افزود: امروز مزارع کشت سبزی جنوب تهران، بهترین مکان برای کشت مواد اولیه سوخت های زیستی است. و با این کار مشکل بخش کشاورزی هم حل می شود. امروز هزاران تن روغن سوخته را دوباره تبدیل به روغن می کنند، و در برخی از ساندویچ فروشی ها استفاده می کنند. در حالی که می توان از آن برای تولید سوخت های زیستی استفاده کرد.  پس اگر می خواهیم محصولات سالم غذایی در سفره خانواده ها وجود داشته باشد، اگر می خواهیم هزاران تن روغن سوخته دوباره به محصولات غذایی شهروندان باز نگردد، باید شرایط برای تولید سوخت های زیستی فراهم شود.

گفتنی است در نهایت این طرح در تمام مواد  به تصویب رسید.

*بیو روانکار: سوخت های زیستی

* ام تی بی ای: مخفف، متیل ترشری بوتیل اتر است ما ده ای که به برای بهسوزی به بنزین اضافه می شود تا  عدد اکتان آن را بالا ببرد .

 

13-204

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: