• سه شنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٨-١٤:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٠٤
حجت نظری در پیشنهادهایی مطرح کرد

از تمدید مهلت پرداخت عوارض شهری تا تعطیلی مراکز معاینه فنی

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: مهلت پرداخت عوارض تمدید شود، و مراکز معاینه فنی تعطیل و زیرساخت‌های خدمات غیرحضوری شهرداری تهران افزایش یابد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری در جریان دویست و چهارمین جلسه شورا پیشنهادهایی درباره تمدید مهلت پرداخت عوارض شهری و افزایش زیرساخت‌های خدمات غیرحضوری شهرداری تهران ارائه داد:

در متن این پیشنهادها آمده است:

سلام عرض می‌کنم خدمت همکاران محترم و حضار گرامی

تسلیت عرض می‌کنم، وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را و همچنین جانباختن شماری از مردم ایران و تهران درپی ابتلا به کرونا ویروس را تسلیت می‌گویم. لازم می‌دانم به آتش‌نشانان عزیز، پاکبان‌ها، کارکنان بهشت‌زهرا، رانندگان اتوبوس، مترو و دیگر نیروها و عوامل شهرداری که این روزها در ضدعفونی کردن شهر تهران و جمع‌آوری زباله‌ها نقش پررنگی دارند، خداقوت بگویم. جا دارد صدا و سیما زحمات این عزیزان را نیز همچون دیگر نهادها به مردم نشان دهد.

همان‌طور که می‌دانید، مردم کشورمان روزهایی پرالتهاب را درپی شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارند. در این میان، تهران به‌عنوان استانی با بیشترین تعداد مبتلا، جزو استان‌هایی است که نگرانی‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. از طرف دیگر جای تعجب فراوان است که چطور دولت همزمان با توصیه به مردم برای خانه‌نشینی، اقدام به اعلام تعطیلی در کشور یا حداقل در استان‌های دارای نرخ بالای شیوع نکرده است. و چطور صدا و سیما در میان برنامه‌هایی که در آن مردم را به خانه‌نشینی دعوت می‌کند، تبلیغاتی را پخش می‌کند که لازمه‌اش حضور مردم در مراکز خرید و اماکن تجمعی است؟

حال در این ایام که مردم به خانه‌نشینی و انجام الکترونیک و غیرحضوری کارها تشویق می‌شوند، لازم است شهرداری تهران نیز مواردی را رعایت کند. در همین راستا لازم است فروشگاه شهروند، و پررنگ‌تر از آن سازمان میادین میوه و تره‌بار شرایط فروش آنلاین و اینترنتی برای تمام مردم شهر را فراهم کنند.

متاسفانه مراکز معاینه فنی همچنان فعالند. در این خصوص نیز امیدوارم تدبیری برای تعطیلی این مراکز اندیشیده شود. بخصوص آنکه پلیس هم در مورد جرائم معاینه فنی به مردم مهلت داده است.

مساله دیگر در مورد پرداخت عوارض شهرداری است. در میان موارد ذکرشده، گرچه امکان پرداخت اینترنتی و غیرحضوری فراهم شده است، اما با توجه به اینکه همچنان شماری از مردم با مراجعه به بانک‌ها و حتی کافی‌نت‌ها، اقدام به پرداخت این عوارض می‌کنند، پیشنهاد من این است که مهلت پرداخت این عوارض تمدید شود.

در مورد زباله‌گردی و کودکان کار هم نگرانی جدی وجود دارد. علیرغم آنکه شهرداری تهران اعلام کرده که در حال حاضر هیچ‌گونه تفکیک زباله انجام نمی‌شود، اما همچنان زباله‌گردها و کودکان زباله‌گرد در سطح شهر دیده می‌شوند. لازم است هرچه سریعتر با این موارد برخورد و مشخص شود که آیا این افراد وابسته به پیمانکاران هستند یا خیر. یا حتی در مشاهده موارد مذکور، با پیمانکار آن منطقه برخورد شود.

در مورد سرعت و کیفیت خدمات غیرحضوری و آنلاین سامانه‌های شهرداری هم، بعضا اعتراض ها و انتقادهایی از سوی شهروندان وجود داشته که قطعا بخشی از آن درپی افزایش میزان مراجعات است، اما لازم می‌دانم که سازمان ((فاوا)) شهرداری نسبت به ارتقا زیرساخت‌ها و گسترش آن اقدام کند. هرچند مهم‌ترین اتفاق، تعطیلی مدیریت شهری و بهر‌ه گیری از دورکاری درکنار دستگاه‌های دولتی است. به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتظار دارم، هیات رییسه شورا و نیز شهردار محترم در  مورد آن تصمیم عاجل بگیرند.

3-204

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: